امسال ۲۷ هزار گواهینامه رانندگی در چهارمحال و بختیاری صادر شد

شهرکرد-ایرنا- رییس پلیس راهنمایی و رانندگی چهارمحال و بختیاری از صدور ۲۷ هزار گواهینامه رانندگی جدید در هشت ماهه امسال خبر داد و گفت: اصلاح فرهنگ رانندگی با آموزش، برنامه‌ریزی بهینه و استفاده از فناوری‌های نو میسر می‌شود.

سرهنگ ایرج حسین‌ پور روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا شهرکرد افزود: آموزش این رانندگان بر عهده ۳۵ آموزشگاه راهنمایی و رانندگی در سطح اُستان است که آموزش‌های مرتبط را به‌ صورت عملی و تئوری ارائه می‌دهند.

وی اظهار داشت: ۳۱۰ مربی شامل ۱۹۰ مربی آقا و ۱۲۰ مربی خانم در ۳۵ آموزشگاه راهنمایی و رانندگی چهارمحال و بختیاری مشغول به فعالیت هستند که نقش مهمی در آشنایی رانندگان جدید با قوانین و مقررات و فرهنگ رانندگی را بر عهده دارند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: همه شهرستان‌های اُستان به‌جز شهرستان کوهرنگ دارای آموزشگاه راهنمایی و رانندگی هستند و کارآموزان رانندگی می‌توانند از خدمات این آموزشگاه‌ها بهره‌مند شوند.

وی تاکید کردن: خودروهای آموزشگاه‌های رانندگی دارای آرم و علایم مشخصی هستند و ضرورت دارد سایر رانندگان با توجه به آنکه کارآموزان رانندگی تجربه کافی ندارند و واکنش‌های آنها در برخی موارد قابل پیش‌بینی نیست، فاصله ایمنی از این خودروها را رعایت کنند و بوق بی‌مورد برای این خودروها نزنند.

حسین‌پور ادامه داد: فرهنگ‌سازی ترافیکی باید امروز همگانی شود و ضرورت دارد از همه ابزارها، نیروهای تاثیرگذار، امکانات، تبلیغات و فرهنگسازی رسانه‌ای در این زمینه استفاده شود که این امر نیازمند برنامه‌ریزی است.

وی یادآور شد: اصلاح و ارتقا فرهنگ رانندگی از نیازهای مهم است که نه تنها رانندگان بلکه عابران، سرنشینان وسایل نقلیه، متصدیان حمل و نقل بار و مسافر باید به این مهم توجه کنند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: استفاده از فناوری‌های نو و نصب تجهیزات هوشمند نیز می‌تواند سبب ارتقاء فرهنگ ترافیکی شود و نقش بسزایی در کاهش تصادفات و آسیب‌های رانندگی داشته باشد.

وی یادآور شد:دانش آموزان اُستان به عنوان همیاران پلیس می‌توانند نقش مهمی در ارتقای فرهنگ ترافیکی و آگاه‌سازی رانندگان چهارمحال و بختیاری نسبت به اجرای کامل قوانین و مقرارت داشته باشند و هر ۲ نهاد خانواده و مدرسه نقش بسیار مهمی در آموزش فرهنگ ترافیک به دانش آموزان دارند.

وی اضافه کرد: آموزش فرهنگ ترافیک به دانش‌آموزان تأثیر مهمی برای افزایش ایمنی کودکان، ارتقای فرهنگ ترافیک اُستان دارد و همچنین ظرفیت جامعه‌پذیری و قانون پذیری نسل جدید را افزایش خواهد داد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: استفاده از توان همیاران پلیس در کاهش ترافیک و تخلفات رانندگی بسیار مؤثر است.

به گزارش ایرنا، در طرح همیاران پلیس، کودکان و نوجوانان به عنوان همکاران پلیس راهنمایی و رانندگی در مدارس با مفاهیم کلی فرهنگ رانندگی و ترافیکی آشنا می‌شوند و در رعایت قوانین رانندگی به والدین خود کمک می‌کنند.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با جمعیتی نزدیک به یک میلیون نفر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha