گره‌گشایی از ارتباط شهرهای طرقبه و شاندیز از نتایج سفر رئیس جمهور به خراسان رضوی است

مشهد-ایرنا- فرماندار شهرستان طرقبه - شاندیز گفت: یکی از نتایج سفر فروردین ماه رئیس جمهور و اعضای هیات دولت به خراسان رضوی اختصاص اعتبار برای ساخت پل ارتباطی خادر- نقندر بود که موجب گشودن گره ارتباطی ۲ شهر طرقبه و شاندیز خواهد شد.

حمید رضا ضیایی رحیمیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از نتایج سفر یاد شده اختصاص هزار میلیارد ریال در حوزه راه شهرستان برای اتصال ۲ شهر شاندیز و طرقبه از طریق ساخت یک پل بین روستاهای خادر به نقندر است.

وی ادامه داد: هم اکنون برای رفتن از شهر شاندیز به شهر طرقبه باید به وکیل آباد رفت و سپس در مسیر جاده طرقبه قرار گرفت که حداقل ۳۰ دقیقه زمان می برد اما با تکمیل مسیر و تخصیص اعتبار یاد شده می توان از شاندیز به روستای خادر و از آنجا به نقندر و سپس به شهر طرقبه رسید که حدود ۱۰ دقیقه زمان خواهد برد.

فرماندار طرقبه - شاندیز گفت: گره اتصال ۲ روستای خادر(شاندیز) و نقندر(طرقبه) ساخت یک پل در محدوده انتهایی خادر است که با تخصیص هزار میلیارد ریال این پل به بهره برداری خواهد رسید.

ضیایی رحیمیان افزود: البته چند کیلومتر از مسیر باید آسفالت یا بهسازی شده و مسیر نیازمند مقداری محوطه سازی است اما در مرحله نخست با تخصیص هزار میلیارد ریال این پل مهم احداث خواهد شد و گره ارتباطی اتصال ۲ بخش این شهرستان گشوده می شود.

وی در بخش دیگری از این گفت و گو اظهار کرد: هزار و ۸۰۰ متر خط لوله انتقال گاز به ۱۰ روستای بلوک اردمه این شهرستان از زمین های دولتی عبور می کند که تاکنون اجرای این طرح معطل مجوز بود اما پیگیری های استاندار پس از سفر رئیس جمهور به استان از مراجع ذی صلاح موجب شد که بالاخره به شرکت پیمانکار اجازه عبور خط لوله از زمین های دولتی داده شود و امیدواریم روستاهای این منطقه تاپایان سال از نعمت گاز برخوردار شوند.

شهرستان طرقبه - شاندیز تا تابستان ۱۳۸۷، یکی از بخش‌های شهرستان مشهد بود که از این تاریخ با انتزاع از شهرستان مشهد، به شهرستان ارتقا یافت.

محدودهٔ این شهرستان از دوراهی طرقبه شاندیز (بعد از پل مهندس پرتویی) که عملاً انتهای بلوار وکیل‌آباد مشهد است آغاز می‌شود و از شمال به محور مشهد قوچان محدود می‌شود. این شهرستان از جنوب با شهرستان نیشابور و از غرب نیز به شهرستان گلبهار متصل می‌باشد.

شهرستان طرقبه شاندیز پس از مشهد و نیشابور مهم‌ترین شهرستان توریستی و گردشگری استان خراسان رضوی محسوب می‌شود. شهر شاندیز نیز به‌عنوان نخستین منطقهٔ بین‌المللی نمونهٔ گردشگری ایران در سال ۱۳۸۴ توسط دولت برگزیده شده‌است.

براساس اعلام دستگاه‌های خدماتی، شمار ساکنان شهرستان طرقبه و شاندیز حدود ۸۰ هزار نفر است که این جمعیت در ۲ شهر طرقبه و شاندیز و ۳۹ روستای دارای دهیاری سکونت دارند.

همچنین اکنون ۱۵ آبادی شهرستان طرقبه شاندیز، روستای هدف گردشگری شناخته شده و ییلاقی و گردشگر پذیر هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha