۲۸ آذر ۱۴۰۱، ۱۲:۰۲
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 84974259
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۴ مرکز اقامتی بهبود و بازتوانی معتادان در زنجان فعال است

زنجان - ایرنا - مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: هم اکنون ۱۴ مرکز اقامتی بهبود و بازتوانی معتادان شامل ۱۳ مرکز اقامتی مردان و یک مرکز اقامتی زنان در سطح این استان فعال است و به افراد و گروه‌های هدف ویژه این مراکز خدمات ارائه می‌دهد.

سلمان حسینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بهزیستی با اجرای برنامه های پیشگیری اجتماع محور از اعتیاد در محلات شهری و روستایی و محیط کار تلاش می کند از گرفتاری فرد در دام اعتیاد جلوگیری کند و در این خصوص ۱۸۷ محیط شهری و روستایی تحت برنامه های پیشگیری اولیه از اعتیاد بهزیستی قرار دارند.

وی با بیان اینکه با توجه به نیاز و ارائه خدمات بهتر مرکز اقامتی، بهبود و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد ویژه زنان در این استان اضافه شد، اظهار داشت: این اقدام با همکاری استانداری، ستاد مبارزه با مواد مخدر در شهرستان زنجان راه اندازی شده که ظرفیت پذیرش در این مرکز ۶۰ نفر است و زنان دارای سوءمصرف مواد مخدر در محدوده سنی ۱۸ تا ۶۰ سال در این مرکز پذیرش می‌شوند.

این مسوول با تاکید بر اینکه این مرکز بر اساس ماده ۱۵ است و در راستای ساماندهی معتادین متجاهرو معتادین متجاهر زن توسط پلیس مبارزه با موادمخدر راه اندازی شده است ادامه داد: با دستور مقام قضایی در قالب تبصره ۲ ماده ۱۶ جهت نگهداری و ساماندهی ارجاع می شوند و رویکرد اصلی در این مرکز، پرهیز مداری با مشارکت گروه های همتا و خودیار است.

وی خاطرنشان کرد: پذیرش، غربالگری، ارزیابی اولیه، سم زدایی بدون دارو، ویزیت پزشک در بدو ورود و در طول مدت اقامت در مرکز و همچنین انجام برنامه های بهبود و بازتوانی شامل، گروه درمانی، آموزش گروهی، جلسات مشارکت جمعی، آموزش خانواده، جلسات بهبودی و غیره از جمله برنامه های این مرکز برای مددجویان مقیم است.

به گفته این مسوول، یکی از دلایل اعتیاد زنان، زندگی با فرد معتاد است که نا آگاهانه آنها را در معرض اعتیاد قرار می‌دهد و اغلب مردان معتاد برای جلوگیری از شکایت های همسران خود آنها را در اعتیاد شریک می‌کنند یعنی زنان خود را به مصرف کنندگان مواد مخدر تبدیل می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha