محبت و علاقه مردم سیستان و بلوچستان به رهبر معظم انقلاب ستودنی است

زاهدان- ایرنا- معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه همایش خورشید ولایت باید در سطح ملی و بین‌المللی برگزار شود گفت: مهر، محبت، عطوفت و عشق مردم این استان به رهبر معظم انقلاب ستودنی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا عباسعلی ارجمندی روز دوشنبه در سیزدهمین همایش خورشید ولایت که در دانشگاه ولایت ایرانشهر با حضور نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان و جمعی از مردم شیعه و سنی این شهرستان برگزار شد اظهارداشت: ما به عنوان خانواده معظم شهدا خودمان را بدهکار نظام و ولایت می‌دانیم نه طلبکار نظام.

وی با بیان اینکه بر اساس وعده الهی حق همیشه پیروز است و باطل شکست خواهد خورد افزود: جمهوری اسلامی حق است و ماندگار خواهد بود و باطل که آمریکا است شکست و نابود می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: همایش خورشید ولایت باید در سطح ملی و بین المللی مطرح و برگزار شود زیرا رهبر معظم انقلاب دوران ستم‌شاهی در ایرانشهر در اقامت اجباری بودند و خدمات ارزشمندی از این ایشان در زمینه وحدت شیعه و سنی بر جای مانده است.

وی افزود: گنجی همچون مردم خوب و وفادار به نظام و انقلاب در سیستان و بلوچستان بویژه در ایرانشهر وجود دارد که باید از این فرصت و نعمت به خوبی استفاده شود.

ارجمندی اظهارداشت: مجموعه حوزه دانش آموزی و دانشجوی به همایش خورشید ولایت و دلدادگی مردم به رهبر معظم انقلاب و عشق و علاقی که رهبر معظم انقلاب به این خطه دارند بپردازند.

محبت و علاقه مردم سیستان و بلوچستان به رهبر معظم انقلاب ستودنی است

مردم ایرانشهر مدافع و حامی ولایت هستند

امام جمعه ایرانشهر نیز در این همایش گفت: حضور شما مردم ولایتمدار در همایش خورشید ولایت نشانگر پیوند امت با ولایت است.

حجت‌الاسلام عیسی بزمانی افزود: خدا را شاکریم که میزبان خوبی از امامت و ولایت بودیم که رهبر معظم انقلاب بارها اعلام کردند «ایرانشهر از من و من از ایرانشهر هستم».

وی بیان کرد. دلدادگی و وحدتی که امروز در منطقه حاکم است به خاطر حضور رهبر معظم انقلاب در دوران اقامت اجباری ایشان در این منطقه بوده است.
امام جمعه ایرانشهر گفت: همایش خورشید ولایت باید مظهری برای کشف قابلیت‌ها و استعدادهای منطقه و شکوفا کردن آنها باشد.

وی افزود: برای رویش‌های انقلابی نباید کار و فعالیت ما متوقف شود بلکه باید رویش‌های انقلابی در سیستان و بلوچستان روز به روز بیشتر شود و پیوند جوانان با ولایت گسترش یابد.
حجت الاسلام بزمانی اظهارداشت: مردم ایرانشهر همواره مدافع و حامی ولایت بوده و همچنان هستند.

فرماندار ایرانشهر نیز گفت: همایش خورشید ولایت بهانه‌ای است که دوباره تمرین با هم بودن را به تأسی از فرمایشات و فرامین رهبر معظم انقلاب به نمایش بگذاریم.

علی شعبانی اظهارداشت: همایش خورشید ولایت رویداد بزرگی برای دلدادگی مردم سیستان و بلوچستان به نظام و ولایت است.

وی بیان کرد: حضور رهبر معظم انقلاب در ایرانشهر خیرات و برکات فراونی در این منطقه داشته و دارد به‌ طوریکه مردم از اینکه روزگاری میزبان ایشان بودند و به عنوان مردمان شهر میزبانان ولایت مطرح هستند ابراز خوشحالی می‌کنند.

محبت و علاقه مردم سیستان و بلوچستان به رهبر معظم انقلاب ستودنی است

به گزارش ایرنا مبارزات حضرت آیت الله خامنه‌ای علیه رژیم ستم شاهی و ارسال پیام تسلیت شهادت شهید آیت الله سید مصطفی خمینی فرزند بزرگوار امام خمینی (ره) و برگزاری مراسم یادبود برای فرزند امام(ره) دستاویزی برای رژیم پهلوی شد تا در ۲۳ آذر ۱۳۵۶ماموران رژیم با حمله به منزل، ایشان را بازداشت کنند. پنج روز بعد در تاریخ ۲۸ آذر ۵۶ کمیسیون حفظ امنیت اجتماعی خراسان معظم له را به سه سال اقامت اجباری در ایرانشهر محکوم کرد که بلافاصله به مرحله اجرا در آمد.

هدف از این تبعید قطع ارتباط ایشان با مردم بود که البته نه تنها محقق نشد بلکه ارتباط بسیار نزدیک آیت الله خامنه‌ای با اهل تسنن و ارسال پیام انقلاب به یکی از دوردست‌ترین مناطق ایران را نیز سبب شد.

وقوع سیلی ویرانگر در تیرماه ۱۳۵۷ در ایرانشهر اگرچه ویرانی‌های بسیاری به بار آورد، ولی نتایج بسیار مثبتی به‌همراه داشت که به گفته‌ مقام معظم رهبری پس از انقلاب، از الطاف خفیه‌ الهی به‌شمار می‌رفت. این اتفاق علاوه بر ایجاد وحدت میان اهل تسنن و اهل تشیع، شرایطی را فراهم کرد تا موجب شناخت بیشتر مردم از رهبر انقلاب و نیز آگاهی بیشتر مردم از مبارزات سیاسی و آشنایی با چهره‌ انقلاب اسلامی شود.

با توجه به تجربه ‌ای که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از سیل شهرستان قوچان به دست آورده بودند، مدیریت تنها گروه امدادی را به دست گرفتند و با همکاری روحانیون دیگر شهرها، توانستند کمک‌های مردمی را به بهترین شکل ممکن در میان مردم سیل‌زده ایرانشهر تقسیم و بزرگ‌ترین پایگاه را برای حمایت و کمک به مردم سیل ‌زده ایجاد کنند.

رابطه گرم مردم با رهبر انقلاب پس از این واقعه باعث شد تا رژیم در تاریخ ۲۲ مرداد ۱۳۵۷ به ۲۳۷ روز حضور ایشان در ایرانشهر پایان داده و آیت الله خامنه‌ای را برای گذراندن ادامه دوران تبعید به جیرفت کرمان انتقال دهد.

منزل که در خیابان ولایت ایرانشهر معروف به «بیت رهبری» واقع شده در سال ۱۳۵۶ محل سکونت مقام معظم رهبری بوده است این ساختمان در سال ۱۳۷۰ به عنوان یاد بودی از دوران تبعید مقام معظم رهبری به میراث فرهنگی اهداء شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha