۳۴ هزار فرصت شغلی امسال در استان کرمانشاه ایجاد شد

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه، گفت: بر اساس داده‌های آماری سامانه رصد از ابتدای امسال تاکنون ۳۴ هزار فرصت شغلی در استان ایجاد شده است.

«مختار احمدی» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۱۰۹ طرح اقتصادی با مبلغ ۶ هزار و ۴۱۶ میلیارد تومان از طرح های مصوب سفر رییس جمهور در بانک های استان تعیین تکلیف شده اند و بانک های عامل در حال بررسی و تامین اعتبار برای این طرح ها هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه برخی از بانک ها پرداخت به این طرح های مصوب را شروع کرده اند، گفت: بانک های استان موظف به تامین اعتبار و پرداخت از محل منابع بانک می باشند، که امیدوارم با پرداخت این اعتبارات شاهد رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال های جدید در استان باشیم.

وی در خصوص آخرین وضعیت اشتغال های ایجادی بر اساس سامانه رصد در سال جاری نیز گفت: بر اساس داده های آماری سامانه رصد از تعهد ۴۶ هزار و ۸۲ فرصت شغلی برای استان تاکنون ۳۴ فرصت شغلی به میزان ۷۴ درصد تعهد، ایجاد شده است.

دبیر کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان کرمانشاه در ادامه افزود: سازمان صنعت، معدن و تجارت با ثبت ۹ هزار و ۴۰۰ فرصت شغلی و کمیته امداد امام (ره) با ثبت پنج هزار و ۹۳۰ فرصت شغلی در سامانه رصد بیشترین فرصت شغلی را ایجاد نموده اند.

احمدی سهم تسهیلات موضوع ساماندهی مشاغل خانگی در استان را ۱۰۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و ادامه داد: تاکنون ۲۵ میلیارد و ۷۶۰ میلیون تومان با پیش بینی ۴۷۵ فرصت شغلی به میزان ۲۵ درصد توسط چهار بانک توسعه تعاون، پست بانک، رفاه کارگران و کشاورزی جذب شده است.

به گزارش ایرنا؛ بیش از ۳۳ هزار میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر ۲۳ تیرماه امسال رییس جمهور به استان کرمانشاه در قالب ۲۸ فصل عمرانی و اقتصادی، ۲۰۹ طرح و پروژه عمرانی و همچنین ۱۲۳ طرح تسهیلاتی به ۳۲ دستگاه اجرایی استان اختصاص یافته است که از این مقدار حدوداً ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای،۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات ریالی و ۲۱۲ میلیارد تومان سایر اعتبارات می باشد.

همچنین از کل اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای مبلغ هشت هزار و ۱۷۴ میلیارد تومان تعهدات سازمان برنامه و بودجه کشور، بیش از یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تعهدات استان، بیش از هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تعهدات وزارتخانه ها، یک هزار و ۹۸۸ میلیارد تومان از محل تهاتر نفت، یک هزار و ۵۶ میلیارد تومان از محل ماده ۵۶ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و مبلغ ۱۰۸ میلیارد تومان از محل اعتبارات اجتماعی نفت می باشد.

براساس گزارش مرکز آمار نرخ بیکاری استان کرمانشاه که در بهار امسال ۱۵.۴ درصد بود در تابستان سال جاری به ۱۳.۶ درصد کاهش یافت.

بر اساس آخرین آمار رسمی، استان کرمانشاه ۹۸ هزار بیکار دارد که از این تعداد ۳۸ هزار نفر معادل ۴۰ درصد دانش آموختگان دانشگاهی هستند.

اکنون هزار و ۲۷ واحد صنعتی با سرمایه‌گذاری ۳۸ هزار و ۴۹۹ میلیارد ریال در استان کرمانشاه وجود دارد که ۳۰ هزار و ۲۸۴ نفر در آنها مشغول به کار هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha