۸۹۷ دانش‌آموز کمیته امداد خراسان‌شمالی از آموزش رایگان بهره‌مند شدند

بجنورد- ایرنا- معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی گفت: ۸۹۷ دانش آموز زیر پوشش این نهاد درسال تحصیلی( ۱۴۰۱_۱۴۰۲) در طرح مدارس همدل از آموزش رایگان بهره مند شدند.

حسین یوسفی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در این طرح ۳۲۰ مدیر مدرسه با این نهاد همکاری می کنند تا این تعداد دانش آموز تحت حمایت به صورت رایگان و یا تخفیف ویژه در مدارس همدل استان تحصیل کنند.

وی افزود: از مجموع ۸۹۷ دانش آموز ۳۲۳ دانش آموز در مقطع ابتدایی و ۲۶۳ نفر متوسطه اول و ۳۱۱ نفر نیز در مقطع متوسطه دوم مشغول به تحصیل هستند.

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی گفت: شرط ثبت نام در مدارس همدل داشتن معدل بالای ۱۷ است و طرح ملی مدارس همدل به عنوان راهبرد کمیته امداد در راستای توسعه تعاملات انسان دوستانه و خیرخواهانه با همکاری وزارت آموزش و پرورش اجرا شده است.

یوسفی با اشاره به اینکه این دانش آموزان در مدارس هیات امنایی، غیر دولتی و نمونه دولتی تحصیل می کنند تصریح کرد: تربیت نسل آینده‌ساز کشور را با ارزش‌ترین اقدام آموزش و پرورش و متولین تعلیم و تربیت کشور دانست.

وی فراهم‌سازی زمینه تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان تحت حمایت کمیته امداد را از اهداف اصلی این طرح عنوان کرد.

خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون و ۱۱ نفری، ۶۰ هزار و ۲۵۵ خانوار با جمعیتی در حدود ۱۱۲ هزار نفر زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) دارد.

همچنین این نهاد هم اکنون ۱۳ هزار و ۵۰۰ دانش آموز نیازمند، ۷۲۳ دانشجو و ۵۶ طلبه زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha