رئیس سازمان بسیج هنرمندان: حضور آثار جوانان و زنان در سیزدهمین جشنواره تئاتر بسیج  برجسته است

بوشهر - ایرنا - رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور گفت:جوانگرایی، حضور زنان و توجه به ابعاد مختلف اجتماعی در آثار راه‌یافته به این دوره از جشنواره به خوبی نمودار است.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، جواد جمیری روز دوشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان بوشهر پیش از آغاز به کار جشنواره سراسری تئاتر بسیج، افزود: نگاه سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج مساله محور بود که در ۳۳ اثر راه‌یافته به مرحله کشوری به خوبی مورد توجه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: یکی از محورهایی که در راستای اعتلای بسیج مورد توجه این جشنواره هنری قرار گرفت پرداختن به نقش بسیج و رویکردها و کارکردهای این نهاد در زمینه‌های سازندگی، سلامت، خدمت‌رسانی و اقتصاد مقاومتی بود که در نمایش‌ها منعکس شد.

جمیری گفت: برپایی این جشنواره حاصل تلاش هنرمندان و دست‌اندرکاران فرهنگی کشور و استان بوشهر است و این استان ایستگاه پایانی جشنواره سودای عشق شد.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان: حضور آثار جوانان و زنان در سیزدهمین جشنواره تئاتر بسیج  برجسته است

برپایی پر شور جشنواره تئاتر بسیج نشان داد شرایط جامعه عادی است

دبیر سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج در ادامه این دیدار گفت: برگزاری فراگیر جشنواره تئاتر بسیج در ۳۱ استان کشور بدون عادی نمایی، نشان داد که شرایط جامعه بسیار عادی است.

سعید نجفیان افزود: ۶۹۱ گروه تئاتر از هشت ماه پیش و با فراخوان شدن این جشنواره برای شرکت در این رویداد اعلام آمادگی آثار خود را ارائه کردند که فراتر از انتظارها بود و هر چه افرادی که انقلاب و ایران ما را دوست ندارند تلاش کردند تا وضعیت جامعه را ملتهب نشان دهند اما نمایش گروه‌های تئاتر بر روی صحنه و اجراهای خیابانی نشان داد که شرایط عادی است و نیاز به عادی نمایی ندارد.

وی ادامه داد: از خواف به عنوان مرزی‌ترین نقطه شمال غرب تا جزیره خارگ بوشهر که به عنوان منطقه‌ای امنیتی شناخته شده، گروه‌های هنری آثار خود را در جشنواره تئاتر بسیج ارائه کردند و اجراها با انعکاس خوب، به جامعه نشاط بخشید، طوریکه حتی رسانه‌های خارج نشین را وادار به واکنش و بیانیه درباره حضور جوانان در این جشنواره کرد.

دبیر سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج با بیان اینکه دست‌اندرکاران برپایی این رویداد هنری مجاهدانه و بسیجی‌وار عمل کردند، گفت: به دنبال ایجاد نشاط اجتماعی در بوشهر طی روزهای برگزاری این جشنواره هستیم، علاوه بر نمایش‌هایی که داوری می‌شود، اجرای آثار در مدارس، دانشگاه‌های و دیگر شهرستان‌های استان نیز برنامه‌ریزی شده است.

کوتاهی در بهره‌گیری از ظرفیت هنر احساس می‌شود

معاون هماهنگ کننده سپاه امام صادق (ع) بوشهر نیز در این دیدار با اشاره بر تاکید پیوسته رهبر معظم انقلاب بر بهره‌گیری از هنر، گفت: به گفته معظم له هر پیام، دعوت، انقلاب، تمدن و فرهنگی تا در قالب هنر ریخته نشود شانس نفوذ و گسترش ندارد و ماندگار نخواهد بود.

سرهنگ علی غضنفری با اذعان به اینکه با وجود برخی کارهای ارزشمند، هنوز در بهره‌گیری از ظرفیت هنر دچار عقب‌ماندگی‌هایی هستیم، گفت: به این منظور برای برگزاری شایسته سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتربسیج تلاش شد و بوشهر میزبان هنرمندانی از ۲۲ استان کشور است.

معاون هماهنگ کننده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر افزود: بازدید از تاریخ مقاومت بوشهر در دلوار و نیروگاه اتمی و موسسه‌های کشتی سازی شهید محلاتی و ایران صدرا به عنوان بخشی از دستاوردهای انقلاب اسلامی نیز در حاشیه این جشنواره برای هنرمندان شرکت کننده برنامه ریزی شده است.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان: حضور آثار جوانان و زنان در سیزدهمین جشنواره تئاتر بسیج  برجسته است

بوشهر میزبان ۳۰۰ هنرمند کشور در سیزدهمین جشنواره تئاتر بسیج است

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha