۲۸ آذر ۱۴۰۱، ۱۷:۰۱
کد خبر: 84974698
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه بوشهر: استکبار به دنبال اسارت و انحصار هنر است

بوشهر - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه بوشهر گفت: هنر یکی از مولفه‌های اثرگذار قدرت نرم به شمار می‌رود به همین دلیل سران استکبار به دنبال در منحصر کردن و به اسارت گرفتن آن برای خود هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز دوشنبه در نشست با جمعی از هنرمندان و دست اندرکاران برگزاری سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج در استان بوشهر افزود: اندیشه استکبار همواره چپاول ثروت‌ها و تصرف منابع قدرت است تا بتواند این چپاول‌گری‌ها را مدیریت و نظارت کند و بر همین اساس هنر که می‌توانست تعالی بخش زوایای شخصیتی انسان و زیباترین آموزشگاه برای رشد او باشد در اسارت اهداف استکبار درآمد.

امام جمعه بوشهر اضافه کرد: در دیپلماسی هنر، سران کشورها ارزش، قدرت، جاذبه و تاثیرگذاری آن را درک کرده‌اند و در تلاشند تا این مهم را برای هدف‌های خود در اختیار گیرند.

وی با بیان اینکه هنر زیباترین، شیواترین و پویاترین شیوه ارائه داشته‌ها و داده‌ها است اظهار کرد: بزرگان بر این نکته اتفاق نظر دارند که هنر موثرترین شیوه ارائه فکر، ایده و تبدیل آن به پدیده است.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه تئاتر زنده‌ترین و مردمی‌ترین نوع هنر به شمار می‌رود گفت: تئاتر بدون هیچگونه تکلف و در محیطی بسیار ساده مانند تعزیه و نمایش خیابانی، امکان اجرا دارد و همین زنده و مشارکتی بودن آن را بسیار اثرگذار کرده است.

صفایی بوشهر ادامه داد: یکی دیگر از ویژگی‌های تئاتر توانمند کردن فعالان هنرهای نمایشی است و بزرگان سینما فعالیت خود را از صحنه تئاتر آغاز کرده‌اند.

وی افزود: از ویژگی‌های تئاتر این است که تولید گسترده‌ای ندارد و این چابک بودن سبب می‌شود تا به سرعت و حتی به صورت بداهه امکان اجرا داشته باشد و همین شاخصه بر اثرگذاری آن می‌افزاید.

امام جمعه بوشهر گفت: معماری و مهندسی تئاتر بدون تماشاگر و تماشاچی حیات پیدا نمی‌کند.

صفایی بوشهری اضافه کرد: ظرفیت‌های استان بوشهر سبب شده تا هنر این سرزمین دریایی، شفاف، روشن و شیرین باشد.

وی افزود: در ۲ دهه گذشته تولید فیلم سینمایی بلند در استان بوشهر آغاز شده و اکنون تولید فیلم در حوزه تاریخ مقاومت این استان مورد توجه قرار گرفته است.

سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج از امروز با حضور ۳۰۰ هنرمند از ۲۲ استان کشور در استان بوشهر کلید خورد و تا روز جمعه ادامه دارد.

قرار است در این جشنواره ۳۳ اثر (۱۸ نمایش خیابانی و ۱۵ نمایش صحنه ای) از ۲۲ استان کشور به مدت چهار روز در بوشهر، گناوه و خورموج در ۶۸ نوبت در پلاتوها، مدارس و دانشگاه‌های استان بوشهر اجرا ‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha