۲۸ آذر ۱۴۰۱، ۱۷:۳۱
کد خبر: 84974749
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

دانش‌آموزان استان یزد با شهدای گمنام تجدید میثاق کردند

یزد- ایرنا- جمعی از دانش آموزان دختر و پسر یزد و برخی از مناطق و شهرستان‌های استان یزد روز دوشنبه در مدارس خود با شهدای گمنام دوران هشت سال دفاع مقدس تجدید میثاق کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این آیین‌ها ابتدا پیکرهای مطهر شهدای گمنام در فضایی معنوی بر دوش دانش آموزان مدارس تشییع و سپس برنامه سوگواری و عزاداری با حضور مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) برگزار شد.

همچین توسط دانش آموزان به یاد شهدای انقلاب اسلامی برنامه‌های فرهنگی اجرا شد و تعداد از مسئولان و کارشناسان در خصوص اهمیت فرهنگ ایثار و شهادت به خصوص ترویج فرهنگ مقاومت و توطئه دشمنان مطالبی ارائه شد.

مراسم وداع با شهدای گمنام انقلاب اسلامی طی روزهای آینده به مناسب ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در یزد و مناطق مختلف با حضور فرهنگیان و دانش آموزان به نحو برگزار و با شهدا تجدید میثاق مجدد می‌شود.

آیین استقبال از ۱۵ شهید گمنام روز ۲۴ آذرماه جاری با حضور مردم و مسئولان در فرودگاه یزد انجام شد و قرار است پیکرهای پاک این شهدا در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در یزد و مناطق مختلف در روز ششم دی ماه امسال تشییع و تدفین شود.

دانش‌آموزان استان یزد با شهدای گمنام تجدید میثاق کردند

پیکر مطهر پنج شهید گمنام در شهرستان یزد در پارک آزادشهر، میدان حج امام شهر، محله نجف‌آباد، سایت علویه مسکن مهر و روستای اکرمیه به خاک سپرده می‌شوند.

آیین تدفین یک شهید نیز در محله اله آباد شهر زارچ، سه شهید در شهرستان تفت، ۲ شهید در شهرستان اردکان، ۲ شهید در شهرستان مهریز، یک شهید در شهرستان بافق و یک شهید نیز در بخش اسفندآباد شهرستان ابرکوه برگزار می‌شود.

تاکنون ۱۶۵ شهید گمنام در ۸۵ یادمان استان یزد دفن شده‌اند و با شهدایی که هم اکنون میهمان یزد هستند، تعداد شهدای گمنام استان به ۱۸۰ شهید می‌رسد.

استان یزد با یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت چهار هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده و بیش از ۲۷۰ هزار دانش آموز دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha