۲۸ آذر ۱۴۰۱، ۱۶:۱۴
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 84974777
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

برف و باران، پاییز گیلان را بدرقه می‌کند

۲۸ آذر ۱۴۰۱، ۱۶:۱۴
کد خبر: 84974777
برف و باران، پاییز گیلان را بدرقه می‌کند

رشت - ایرنا - کارشناس هواشناسی گیلان از ورود سامانه بارشی سرد و وزش باد از اواخر وقت امروز دوشنبه در استان خبر داد و گفت: روزهای پایانی پاییز در این خطه با برف و باران همراه است.

سمانه نگاه عصر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه سامانه بارشی سرد و وزش باد تا ظهر چهارشنبه در استان گیلان فعال است، اظهار کرد: در این مدت در نواحی جلگه‌ای گیلان باران و در ارتفاعات برف و کولاک پیش بینی شده‌است.

وی با بیان اینکه بارندگی روز سه‌شنبه در برخی مناطق خیلی شدید پیش‌بینی شده است، افزود: فعالیت سامانه جدید بارشی و سرد در گیلان، وزش باد، مه آلودگی، احتمال رعد و برق، کاهش نسبی دما به طور متوسط پنج تا ۱۰ درجه سانتیگراد را به همراه دارد.

وی با اشاره به احتمال آبگرفتگی و بالاآمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها در مدت فعالیت سامانه بارشی و سرد توصیه کرد: رانندگان وسایل نقلیه در ترددهای جاده ای به دلیل لغزندگی و کاهش دید احتیاط لازم را داشته باشند.

نگاه گفت: رانندگانی که قصد عبور از محورهای کوهستانی و گردنه‌های برفگیر را دارند، نسبت به تجهیز خودرو به امکانات ایمنی شامل زنجیر چرخ اقدام کنند.

طرح زمستانی یگان های امدادی گیلان شامل یک‌هزار و ۶۹۷ نفر از نیروهای امدادی اعم از پلیس، هلال‌احمر، اورژانس، آتش‌نشانی، راهدای و حمل و نقل جاده‌ای و امدادخودرو از ۲۳ آذرماه در این استان آغاز شده و تا ۲۰ اسفند برای خدمات رسانی به هم استانی ها و مسافران در طول محورهای جاده ای استان فعال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha