۲۷۹ زندانی با همت خیرین در آذربایجان غربی از زندان آزاد شدند

ارومیه - ایرنا - رییس کل‌ دادگستری آذربایجان‌غربی از آزادی ۲۷۹ زندانی جرائم غیرعمد در این استان خبر داد و گفت: با کمک و همراهی خیرین نیک اندیش و نوعدوست این افراد به آغوش خانواده بازگشتند.  

به گزارش خبرنگار ایرنا، ناصر عتبانی روز سه‌شنبه در آیین آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و اعطای ۸۰۰ بسته حمایتی به خانواده زندانیان اظهار کرد: این تعداد زندانی به دلیل مصادف بودن با ایام فاطمیه با کمک خیرین، گذشت شاکبان و مساعدت دستگاه قضایی آزاد شدند.

وی همچنین از موافقت دستگاه قضایی استان برای اعطای مرخصی به یک هزار و ۴۴۱ زندانی در ابن ایام نیز خبر داد و افزود: تلاش بر این شد تا با مرخصی زندانیانی که شرایط بهره مندی از مرخصی دارند، موافقت شود تا این افراد برای سوگواری ایام فاطمیه و مراسم شب یلدا کنار خانواده‌های خود باشند.

۲۷۹ زندانی با همت خیرین در آذربایجان غربی از زندان آزاد شدند

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی با قدردانی از عملکرد ستاد دیه استان، اضافه کرد: فرهنگ کمک برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد کم کم در جامعه در حال نهادینه شدن است که باید این روند با قدرت بیشتری ادامه یابد.

وی خیرین را مایه افتخار برای کشور دانست و ادامه داد: اینکه در شرایط سخت معیشتی، خیرین همچنان پای کار هستند، جای بسی تقدیر و تشکر دارد.

عتباتی با تاکید بر ضرورت ورود جدی به مقوله آسیب‌های اجتماعی، یادآور شد: برنامه‌های پیشگیرانه از آسیب‌های اجتماعی باید از سوی متولیان امر تقویت شود.

وی همچنین از نیروی‌ انتظامی بابت برقراری نظم و امنیت در جامعه در مقابل اراذل و اوباش و اغتشاشگران و کمک به تامین بخشی از بسته‌های حمایتی از خانواده زندانیان قدردانی کرد.

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی در پایان از زندانیان آزاد شده خواست تا همه تلاش خود را برای تبدیل شدن به یک شهروند قانون مدار به کار گیرند.

۲۷۹ زندانی با همت خیرین در آذربایجان غربی از زندان آزاد شدند

حضور مقامات قضایی در زندان‌ها نقش بسزایی در آزادی زندانیان جرائم غیر عمد داشت

مدیرکل زندان‌های آذربایجان‌غربی نیز با بیان اینکه حضور مقامات قضایی در زندان‌ها نقش بسزایی در آزادی زندانیان جرائم غیرعمد داشته است، گفت: قطع یقین زندانی شدن یک فرد نه تنها سبب آسیب به جایگاه اجتماعی او می‌شود بلکه در صورت سرپرست بودن فرد زندانی تبعات منفی اجتماعی برای خانواده آنان نیز دارد.

مراد فتحی ادامه داد: هیچ فردی مجرم به دنیا نیامده ولی عواملی سبب آن شده که باید این عوامل شناسایی و در راستای رفع آن تلاش
شود.

۲۷۹ زندانی با همت خیرین در آذربایجان غربی از زندان آزاد شدند

در این مراسم از تعدادی خیرین نیک اندیش با اهدای لوح، تقدیر بعمل آمد و به نمایندگی از زندانیان آزاد شده، حکم آزادی و یک جلد کلام الله مجید به هشت نفر از آنان اعطا شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha