ثبت میانگین روزانه ۲۵ سرقت در خراسان جنوبی

بیرجند - ایرنا - رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی گفت: به لحاظ تجزیه و تحلیل سرقت‌ها از ابتدای امسال به‌طور میانگین هر روز ۲۵ فقره سرقت در این استان ثبت شده است و بیش از ۱۷ فقره سرقت نیز روزانه کشف می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ کاظم صادقی روز سه‌شنبه در دومین نشست کارگروه استانی پیشگیری و مقابله با سرقت در سال جاری که به میزبانی دادگستری خراسان جنوبی برگزار شد افزود: از ابتدای امسال تا ۲۷ آذر ماه، ۶ هزار و ۷۹۴ مورد سرقت در سطح استان روی داده که نسبت به مدت مشابه سال ۵.۷ درصد افزایش داشته است.

وی گفت: از این تعداد تاکنون چهار هزار و ۱۵۹ مورد کشف شده که معادل ۶۸.۵ درصد سرقت‌هاست و از این لحاظ در ردیف استان‌های برتر کشور هستیم زیرا میانگین کشوری ۶۰ تا ۶۱ درصد است.

رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی تصریح کرد: بیشترین سرقت‌ها معادل ۸۰ درصد در سه شهرستان بیرجند، طبس و قاینات به وقوع پیوسته و بیش از ۷۰ درصد سرقت اماکن خصوصی و قطعات داخل خودرو بوده است.

وی با بیان اینکه از نظر افزایش وقوع سرقت رتبه ۱۴ کشوری را داریم اظهار داشت: اکثر سرقت‌های استان خُرد است لذا سرقت مهم، مسلحانه و خشن نداریم.

سرهنگ صادقی گفت: در حوزه کشف رتبه ششم کشوری را داریم و در سرقت به عنف هم شاهد افزایش حدود ۲ درصدی در استان هستیم.

وی با بیان اینکه کاهش سرقت در ماه آذر امسال نمود داشته است افزود: آذر سال گذشته ۷۲۵ مورد سرقت ثبت شده و امسال ۷۰۵ مورد بوده لذا شاهد کاهش سه درصدی سرقت در آذر امسال هستیم.

رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی عنوان کرد: ۵۲۹ مورد از سرقت‌های آذر ماه معادل ۷۲ درصد کشف شده و مهمترین کشف چند مورد اقلام جهیزیه است که چندی پیش از یک مرکز خیریه به سرقت رفته بود و کشف شد.

وی با اشاره به اینکه اکثر سارقان بومی هستند گفت: کنترل مجرمان ماهانه انجام می‌شود لذا هزار و ۲۶۲ نفر از ابتدای امسال پایش شده‌اند و اغلب جزو سارقان هستند.

سرهنگ صادقی از انهدام ۲۹ باند سرقت از ابتدای امسال در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: مشکلات اقتصادی و اجتماعی از جمله، فقر، بیکاری و اعتیاد بیشترین تاثیر را در وقوع سرقت‌ها دارد.

وی با اشاره به استفاده از روش‌های کشف علمی سرقت‌ها افزود: این موضوع در اولویت پلیس آگاهی است و برای نمونه در کودک‌ربایی اخیر به نحوی کشف علمی اجرا شد که در بهترین زمان ممکن توانستیم مجرمان را دستگیر کنیم.

رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی با تاکید بر لزوم برخورد جدی و قاطع با مالخرها گفت: اخیرا یک انبار در بیرجند کشف شد که ۲ کامیون اموال سرقتی در آن موجود بود و حدود ۶۰ تا ۷۰ نفر هم اموال خود را شناسایی کردند.

وی اظهار داشت: مجموعه انتظامی در راستای ایجاد امنیت به‌ویژه سرقت‌ها دغدغه و برنامه دارد که براساس آن تلاش می‌کند.

استان خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha