۳۳۵ فرزند یتیم و محسنین بالای ۱۸ سال در زنجان شناسایی شدند

زنجان - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: ۳۳۵ فرزند یتیم و محسنین بالای ۱۸ سال در استان شناسایی شدند که طرح توانمندسازی آنها با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و استعدادهای گروه هدف اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، روح‌اله صالحی روز سه شنبه در جلسه توانمندسازی ایتام بالای ۱۸ سال این نهاد،افزود: باید با استفاده از ظرفیت‌های موجود و انجام کار تیمی زمینه توانمندسازی این گروه از جامعه هدف فراهم شود.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با تأکید بر ارائه بسته توانمندسازی به منظور اثربخش کردن خدمات، افزود: خودکفایی جامعه هدف باید با در نظر گرفتن استعدادهای آنها انجام شود.

وی در ارتباط با اشتغالزایی ایتام و فرزندان محسنین بالای ۱۸ سال، گفت: اولویت برنامه‌های امداد در اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال به مددجویان و حمایت آنها تا رسیدن به خودکفایی است و همچنین پرداخت سرانه حق بیمه کارفرمایی در دستور کار قرار دارد که شامل افرادی می شود که فرزندان مددجوی تحت حمایت را استخدام کرده باشند.

صالحی اضافه کرد: درآمدزایی و ایجاد اشتغال پایدار با کسب و کارهای جدید، نیازمند اجرای طرح‌های آموزشی و فرهنگ‌سازی در بین اقشار مختلف جامعه است.

وی گفت: توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت در صورتی موفق خواهد بود که به صورت علمی از نقطه شروع شده و در نهایت موجب استقلال معیشتی جامعه هدف شود.

این مسوول اضافه کرد: اگر این روند به درستی طی شود؛ فقر بین نسلی از بین خواهد رفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha