۲۹ آذر ۱۴۰۱، ۱۲:۵۱
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 84975566
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه کاشان: کمیته امداد امام خمینی(ره) باعث افتخار نظام است

کاشان- ایرنا- نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است و این نهاد باعث افتخار کشور است،چون کارکنان آن خدمتگذار بهترین مخلوقات خداوند هستند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی روز سه شنبه در دیدار با مدیر و کارکنان کمیته امداد امام خمینی(ره) کاشان افزود: مقام معظم رهبری فرمودند بسیج را امام راحل(ره) ایجاد کرد و این یک افتخار است و کمیته امداد را هم حضرت امام خمینی(ره) ایجاد کرد و این هم یک افتخار است چون قلم مبارک نایب امام زمان(عج) بر ساخت این مجموعه نظر داشته و این برکت بر کار می‌آورد.

وی اظهار کرد: در روایات آمده که روز قیامت خداوند از فقرا عذرخواهی می کند و کمیته امداد امام خمینی(ره) کاری که در دنیا روی زمین مانده را بر عهده گرفته و به ایتام رسیدگی می کند و این اقدام به قدری بزرگ است که امیرالمومنین حضرت علی (ع) در وصیت نامه خود به توجه به ایتام تاکید می کنند.

امام جمعه کاشان بیان کرد: رسیدگی به کودکانی که مشکلات فرهنگی مثل طلاق، زندان و غیره را دارند هم اقدام بزرگی است و این مصدق آیه شریفه قرآن کریم است که می فرماید«فَکَأَنَّما أَحیَا النّاسَ جَمیعًا ۚ»یعنی رسیدگی به این کودکان و رشد آنها مثل احیای تمام مردم است.

حجت الاسلام حسینی گفت: کودکان کم بضاعت ما با کمک کمیته امداد امام خمینی(ره)امروز به مدیریت های میانی نظام رسیده اند و این لطف خداوند و برکت کار این نهاد ارزشمند است.

وی افزود: طرح اشتغال زایی کمیته امداد امام خمینی(ره) برای جوانان بی بضاعت مصداق آیه شریف«العِزَّةُ وَلِرَسولِهِ وَلِلمُؤمِنینَ»چون شما می خواهید این افراد با عزت زندگی کنند و خداوند دست دهنده را دوست دارد و کار شما در توانمندسازی افراد بی بضاعت عمل به این آیه شریفه است.

وی اظهار کرد: وقتی فقیر بیمار می شود ۲ غصه دارد یکی بیماری و دیگری فقر و کمیته امداد امام خمینی(ره) غصه نداری فقیر را رفع می کند و وقتی یک مومن خوشحالی کند و برای شما دعای خیر داشته باشد، بسیاری از مشکلات شما رفع می شود.

امام جمعه کاشان گفت: نیت خود را خالص و برای خدا کنید چون وقتی نیت خدایی باشد برایتان همیشه حسنه نوشته می شود.

کاشان دارای ۲ اداره کمیته امداد امام خمینی (ره) در مرکز شهرستان و راوند است و در مجموع ۶ هزار و ۷۳۰ خانوار زیر چتر حمایتی این نهاد قرار دارند که نزدیک به ۶۵ درصد افراد زیرپوشش زنان سرپرست خانوار هستند.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha