۲۹ آذر ۱۴۰۱، ۱۶:۵۳
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 84975626
T T
۹ نفر

برچسب‌ها

اشتغال و رفع موانع تولید؛ مطالبات مردمی در دیدار رو در رو با استاندار گیلان

رشت - ایرنا - استاندار گیلان در ملاقات مردمی و دیدار چهره به چهره مطالبات و مسائل مردم را برای حدود 4،5 ساعت شنید، پیگیری کرد و دستور داد؛ مطالباتی که عموما حول محور اشتغال فرزندان و رفع موانع ومشکلات تولید بود.

ر شت - ایرنا - استاندار گیلان در دیدار چهره به چهره مطالباتشان را شنید، مطالباتی که عموما حول محور اشتغال فرزندانشان و رفع موانع ومشکلات تولید بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، نمازخانه بالاترین دستگاه اجرایی گیلان امروز متفاوت از روزهای گذشته بود، این مکان در اولین ساعات صبح امروز "سه‌شنبه" برای میزبانی مردم از مناطق مختلف استان آماده شد، مردم یک به یک وارد می شدند و لحظه به لحظه هم بر تعدادشان افزوده می شد.

اسدالله عباسی امروز سه‌شنبه را هم به روال معمول هر هفته به دیدار چهره به چهره با مردم گذراند و مسائل و مشکلات آنان را شنید و تا حدی که امکان داشت،پاسخ داد و برای قسمتی از این مسائل هم دستور پیگیری و رسیدگی صادر کرد.

در این دیدارها معاونان و مدیران کل حوزه های استانداری هم حضور داشتند و اقشار مختلف مردم از شهرستان های مختلف آمده بودند تا شاید در این ملاقات با مسئولان استان گره ای از زندگیشان گشوده شود.

بیش از یکصد نفر از مردم در نمازخانه استانداری گیلان به نوبت چهره به چهره مشکلات‌شان را در بخش‌های مختلف به اسدالله عباسی استاندار گیلان ارائه کردند،عباسی نیز با حوصله به دردها و مشکلات یک به یک آنان گوش می‌داد و بر روی پرونده هایشان برای پیگیری و اقدام لازم دستور می داد.

قبل از آمدن استاندار، معاونان هماهنگی امور اقتصادی و عمرانی، مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری گیلان حضور داشتند، بعد از مدتی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری و رییس سازمان جهاد کشاورزی استان هم به این جمع پیوستند.

اشتغال فرزند، مشکلات مربوط به تولید، درخواست وام، مساعدت مالی، تغییرکابری اراضی و صدور پروانه ساختمانی و مجوز ساخت و ساز از مهمترین مسائل مطرح شده در دیدار مردم با استاندار گیلان و مسئولان استان بود.

یکی از مراجعه کنندگان در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت: فرزندم با مدرک فوق لیسانس گروه الف دانشگاه بعد از فارغ التحصیلی چندسالیست که بیکار مانده و آمده ام تا از استاندار بخواهم که هر چه از دستش برمی آید برای او انجام دهد.

وی با اشاره به اهمیت دیدار چهره به چهره مردم با مسئولان ارشد اظهار کرد: از استاندار درخواست می کنم که این دیدارها را بیشتر کند ضمن اینکه به مدیران خود نیز برگزاری میز خدمت و دیدارهای چهره به چهره را تاکید نماید.

یکی از مراجعه‌کنندگان که دختر جوانی بود و مشکل مالی داشت هم به خبرنگار ایرنا، گفت: به همراه پدر و مادرش تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند اما یارانه آنان از چندماه گذشته قطع شده‌است، پیگیری کردیم اما تاکنون به نتیجه‌ای نرسیده‌ و حل نشده است.

او افزود : هم برای حل این مشکل مراجعه کرده ام هم اینکه شاید راهی پیش پایم بگذارند تا بتوانم شغلی برای خود ایجاد کنم .

توجه به تولید برای افزایش اشتغال

حسن حسین‌پور از دیگر مراجعه کنندگان در دیدار چهره به چهره مشکلی در حوزه تولید داشت. او در این رابطه گفت: در شهرک صنعتی سفیدرود، شرکت تولید کابین آسانسور دارم، پیگیر توسعه این شرکت و افزایش اشتغالزایی در مجموعه ام هستم و امیدوارم در این طرح مسئله به مسئول ارشد استان بتوانم کارم را توسعه داد و اشتغال بیشتری هم ایجاد کنم .

وی با بیان اینکه ۱۷ نیرو در شرکتش مشغول به کار هستند، اظهار کرد: پیش از این درخواست وام تبصره ۱۸ را داده بودم که مصوب و همه کارهای آن هم انجام شد اما بانک "ملت" وام را پرداخت نمی کند، امروز در این دیدار چهره به چهره مشکل را مطرح کرده، استاندار هم دستور پیگیری داد.

این شهروند برگزاری این دیدارها را برای مردم دلگرم کننده خواند و افزود: آنان که از مراجعه به دستگاه ها به نتیجه نمی رسند و یا گرهی در روند پیشبرد کارشان است که به سهولت انجام نمی شود این دیدارها می تواند راهگشا باشد.

حسین رفیع‌زاده از شرکت تعاونی تولیدی بهبافت شفت نیز از دیگر مراجعه کنندگان بود او با اشاره به فعالیت ۱۵ نیروی کارگر در این شرکت اظهار کرد: بدهی معوقه داشتم با تعیین تکلیف آن موافقت شد، بخشی از بدهی را به بانک پرداخت کردم اما باز با بانک برای پرداخت بقیه بدهی دچار مشکل شده‌ام.

وی خاطر نشان کرد: مشکل را با استاندار در میان گذاشتم، دستور داد تا موضوع از طریق مدیر شعب بانک مربوطه در کارگروه رفع موانع تولید بررسی و پیگیری شود.

یکی از مراجعه کنندگان دیگر نیز که درخواست وام داشت به خبرنگار ایرنا گفت: ملاقات مستقیم و بی‌واسطه مسئولان با مردم می تواند برای آنان که راهی ندارند راهگشا باشد که ما امروز این مهم را به چشم دیدیم.

وی ضمن درخواست برگزاری مداوم میز خدمت در بخش ها و شهرستان های مختلف استان گیلان برای شنیدن درد و دل مردم اظهار کرد: دیدار چهره به چهره فرمانداران، بخشداران و مسئولان شهرستانی موجب می شود که بسیاری از مشکلات مردم در شهرستان محل سکونت شان مرتفع شود.

مدیران مردم را بلاتکلیف نگذارند

بعد از نزدیک سه ساعت دیدار چهره به چهره استاندار گیلان با مردم، وقت نماز رسید و همچنان جمعی از مردم و مراجعه کنندگان برای پیگیری مسائل خود حضور داشتند که با تاکید استاندار همه معاونان و مدیران مربوطه ماندند و بعد از اقامه نماز به همراه مراجعه کنندگان در کنار استاندار به مردم پاسخ دادند.

در فاصله بعد از اقامه نماز تا زمانی که هر یک از مسئولان در پشت میزهای خود قرار بگیرند از استاندار گیلان در زمینه اهمیت برگزاری این دیدارها پرسیدم و وی گفت: روزهای سه شنبه هفته را به اسخگویی سئوالات و بررسی مشکلات مردم اختصاص داده ایم و مشکلات مردم در این دیدارهای چهره به چهره بررسی و به دستگاه‌های مربوطه ارجاع داده می‌شود.

اسدالله عباسی اظهار کرد: بعضی موارد مربوط به دستگاه های برون سازمانی و برخی درون سازمانی است، در مجموع سعی می‌کنیم، مشکلات مردم را در حد حیطه اختیارات در استان مرتفع کنیم، گاهی درخواست استخدام دارند که در اختیار ما نیست.

نماینده عالی دولت درگیلان با بیان اینکه برخی مسائل و مشکلات مربوط به تسهیلات هست که تا حد توان انجام می دهیم، افزود: در بقیه مباحث که مربوط به امور زندگی و رفاه مردم است هم تلاش بر آن است که مشکلاتشان را رسیدگی کنیم و به برخی از مدیران ارجاع دهیم.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به فراوانی مراجعات امروز مردم در این دیدار چهره به چهره، بعضی از مدیران را برای حضور در این دیدار خواستیم تا کار مراجعه کنندگان در همین دیدار انجام شود و نیازی نباشد تا به سازمان مقصد مراجعه کنند.

عباسی با بیان اینکه فاصله ای بین مسئولان و مردم وجود ندارد، اضافه کرد : به همه مدیران توصیه و تاکید می‌کنم که در خدمت مردم باشند، اگر در یک جایی نمی‌توانند، کاری انجام دهند و خارج از حیطه و اختیارشان هست نیز عذرخواهی کرده و دلیل آن را هم بیان کنند.

وی تصریح کرد: باید مدیران مسائل مردم را رسیدگی کنند، پاسخ دهندو بلاتکلیف نگذارند و معصل نکنند.

وی افزود: مدیران بوروکراسی های اداری را در پاسخ دهی به مردم و انجام امورشان کاسته و از میان بردارند، این امور را در چارچوب قانون رسیدگی کرده و انجام دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha