صنعت لوازم خانگی می‌تواند جهانی شود/ تولیدکنندگان به فراتر از مرزها بیاندیشند

تهران- ایرنا- وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: باید کار گسترده‌ای را در حوزه صادرات محصولات لوازم خانگی انجام دهیم، زیرا این صنعت به بلوغ مناسبی در کشور رسیده و اکنون زمان آن است که به فراتر از مرزها بیندیشیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، "سید رضا فاطمی امین" امروز (سه‌شنبه) در جریان افتتاح بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت لوازم‌خانگی افزود: چند کار را باید به طور ویژه در صنعت لوازم خانگی دنبال کنیم که شامل افزایش عمق ساخت داخل و همچنین توسعه صادرات است.

این عضو کابینه دولت سیزدهم اظهار داشت: در زمینه افزایش عمق ساخت داخل، اقداماتی به ویژه در خصوص الکتروموتورهای ماشین‌های لباسشویی و کمپرسور یخچال و فریزر آغاز شده است. این اقدامات باید تقویت شود و به سمت دانش بنیان شدن پیش برود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ابراز امیدواری کرد: این صنعت که توانسته نیاز بازار داخلی را به خوبی تامین کند، در گام بعدی جهانی شود و برای کشور افتخار آفرین باشد.

وی با تقدیر از همه تولیدکنندگان و صادرکنندگان، این صنعت را از صنایع پیشرو کشور برشمرد که در هشت ماهه ابتدایی امسال موفق به رشد هشت درصدی تولید و کاهش هشت درصدی ارزبری شده است.

فاطمی امین تصریح کرد: این مهم نشان‌دهنده افزایش عمق ساخت داخل در این صنعت است.

وی گفت: تا پایان آبان ماه همچنین رشد ۲۶ درصدی صادرات محصولات لوازم‌خانگی به ثبت رسید و همه این مشخصه‌ها نشان‌دهنده کلیت رو به رشد این صنعت است که اکنون به لحاظ کیفی نیز در سطح قابل قبولی قرار دارد.

وزیر صمت یادآور شد: هر چند کیفیت مقوله‌ای بی‌انتهاست و جا دارد همچنان در این زمینه کارهای بیشتری انجام شود، اما عموم مردم از کیفیت لوازم خانگی داخلی رضایت دارند.

وی همچنین از به‌روز رسانی سند راهبردی صنعت لوازم خانگی و پیشرفت ۸۰ درصدی آن با مشارکت تولیدکنندگان خبر داد و اظهار داشت: در این سند حوزه‌های صادرات، واردات، تمرکز دانش بنیانی در برخی حوزه‌ها، کاهش هزینه‌ها و غیره هدف‌گذاری شده است.

به گزارش ایرنا، بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت لوازم‌خانگی (HAMex ۲۰۲۲) از امروز (سه‌شنبه، ۲۹ آذر) تا روز جمعه (دوم دی‌ماه) در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپاست.

بر پایه این گزارش، ثبت نهایی ۵۱۶ شرکت در این نمایشگاه انجام شده که ۴۵۶ شرکت داخلی هستند.

در این دوره از نمایشگاه هشت برند خارجی با متراژ ۲۶۳ مترمربع حضور دارند و چینی‌ها با برپایی پاویون چین متشکل از هفت شرکت با ۱۱۸ مترمربع متراژ حاضر هستند.

مجموع متراژ اختصاص یافته در این نمایشگاه ۳۹ هزار و ۶۸۹ متر مربع است که شامل ۲۰ سالن سرپوشیده و همچنین فضای باز است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha