۱۵ هکتار زمین برای ساماندهی انبارهای ضایعاتی دزفول اختصاص یافت

دزفول-ایرنا- سخنگوی شورای اسلامی شهر دزفول گفت: ساماندهی انبارهای ضایعاتی به عنوان یکی از معضلات شهر پیگیری و ۱۵ هکتار برای ساماندهی این انبارها اختصاص یافت.

به گزارش ایرنا علیرضا مجدی نسب روز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه دزفول در محل شورای شهر افزود: ۱۸۳ انبار ضایعاتی در دزفول وجود دارد که برای ساماندهی آنها این زمین در سایت پسماند درنظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه پس از آماده سازی زمین، انبارها به این محل منتقل خواهند شد، ادامه داد: طی ۶ ماه نخست امسال، ۲۳۰ میلیارد ریال طرح عمرانی اجرا و ۱۸ پروژه طراحی شده است.

سخنگوی شورای شهر دزفول اظهارکرد: جمع آوری روزانه حدود ۲۰۰ تن زباله توسط ۶۰۰ خودرو، جاروکشی ۷۰۰ هزار متر و لایروبی ۳۰ هزار متر از جمله اقدامات انجام شده در حوزه خدمات شهری دزفول بوده است.

وی در خصوص ساماندهی سگ های ولگرد نیز گفت:
۸۵۰ قلاده سگ ولگرد زنده گیری و در یک سایت نگهداری می‌شوند ضمن اینکه ۷۰ قلاده نیز عقیم سازی شدند.

مجدی نسب به وجود ۳۳ سرویس بهداشتی در دزفول اشاره کرد و گفت: برای ساماندهی ۱۲۰ دست فروش وانت بار و ۸۰ بساط گستر قرار است بازارچه ای احداث شود.

وی از تصویب ۸۰ میلیارد ریال برای ساماندهی کشتارگاه دزفول خبر داد و افزود: سپتیک و سقف کشتارگاه در حال انجام است ضمن اینکه روزانه ۵۰۰ راس دام سبک و سنگین در این کشتارگاه کشتار می شود.

مجوز ساخت کشتارگاه صنعتی دزفول اخذ شد

سخنگوی شورای اسلامی شهر دزفول اظهارکرد: هفته گذشته مجوز ساخت کشتارگاه صنعتی در محل کشتارگاه سنتی گرفته شده است.

وی به وجود ۵۷۵ هکتار فضای سبز در شهر دزفول اشاره کرد و گفت: ۷۵ درصد آبیاری فضای سبز دزفول از طریق آبیاری قطره ای انجام می‌شود.

مجدی نسب با بیان اینکه ساماندهی تابلوهای اصناف و توسعه پارک خانواده در دستور کار است، بیان کرد: ۱۰ کمیته برای ساماندهی فعالیت‌های سرمایه گذاری در دزفول تشکیل شد که پیگیری طرح ناتمام پارکینگ در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: پروژه ساخت مجتمع تجاری دروازه با ظرفیت ۳۰۰ خودرو و ۷۲ وعحد تجاری در محل قلعه تعطیل شده بود که پیگیری های لازم در این خصوص انجام و مشکلات حل شد؛ سهم شهرداری در این پروژه به ۲۴ درصد رسید و امیدواریم تا پایان سال بهره برداری شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر دزفول درخصوص طرح‌های قائم و طاووس نیز گفت: تلاش بر این است که اقدامات به صورت کارشناسی پیش روند؛ مهمترین مشکل برای پروژه قائم بدهی به بانک شهر است که روزانه ۱۱۰ میلیون تومان افزایش می یابد.

وی افزود: اغلب املاک شهرداری فاقد سند هستند به همین دلیل به هر سرمایه گذاری مراجعه می‌کردیم اولین چیزی که طلب می‌شد سند بود از این رو تیم ویژه‌ای برای پیگیری این موضوع تشکیل و تاکنون ۲۰ ملک سنددار شد.

طرح قائم ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال بدهی دارد

مجدی نسب ادامه داد: طرح قائم به علت اینکه در محل موشک خوردن بوده سندگرفتن برای آنها مشکل بود که قسمت هایی تملک شدند و قسمت هایی که از حوزه املاک دزفول خارج است با کارشناسان تهرانی بررسی شده که سند نهایی گرفته می شو.

وی با بیان اینکه برای بدهی پروژه قائم راهکارهایی ارائه شده که در حال بررسی هستند، افزود: طرح قائم دزفول ۲۲۰ میلیارد تومان بدهی دارد.

مجدی نسب با اشاره به اینکه بودجه ۱۴۰۲ شهرداری دزفول در دست تدوین است، گفت: برای حل مشکل ترافیک دزفول قراردادی با دانشگاه تربیت مدرس تهران بسته شد که براساس آن تدوین ۲۰ ساله ترافیک دزفول در دست انجام است.

وی افزود: ۳۰ نقطه شهر در زمینه ترافیک معضل فوری دارند که سه نقطه میدان رودبند، روبروی شهید آباد و تقاطع ۳۰ متری و ۴۵ متری وارد شورا شدند که اگر در شورا تصویب شوند تا پایان امسال اجرا می شوند زیرا ۱۰ درصد کل تصادفات دزفول در میدان رودبند اتفاق می‌افتد.

افزون بر ۲۰۰ میلیارد ریال برای شهرداری هوشمند هزینه شد

سخنگوی شورای اسلامی شهر دزفول اظهارکرد: افزون بر ۲۰۰ میلیارد ریال برای شهرداری هوشمند هزینه شده و و حداکثر تا اردیبهشت سال آینده کلید می‌خورد که در این صورت برای پایان کار و استعلام نیازی به حضور در شهرداری نیست‌.

وی افزود: باوجود زحمات فراوانی که شوراهای ۲۰ سال قبل کشیدند حدود ۱۰ طرح ناتمام داشتیم که این میراث با ورود شورای شهر جدید همه را گرفتار کرده بود.

مجدی نسب بیان کرد: هنگام آغاز به کار شورای ششم دزفول، پرسنل شهرداری ۲ برابر نیاز بود که تعدیل این نیروها با توجه به پراکنده بودن در ۳۷ نوع قرارداد ممکن نبود لذا در نهایت در چهار نوع قرارداد تجمیع شد.

وی افزود: با شروع به کار شورا، استخدام در شهرداری ممنوع شد زیرا استخدام‌های بی رویه و غالبا غیرکارشناسی شهرداری را فربه کرده بود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر دزفول اظهارکرد: سال ۱۴۰۰، ۱۴۰ میلیارد ریال حقوق برای پرسنل شهرداری پرداخت می شد که در سال ۱۴۰۱، با ۵۷ درصد افزایش حقوق ۲۴۰ میلیارد ریال رسید.

وی در خصوص سامانه حمل و نقل شهری دزفول نیز گفت: ابتدای شروع فعالیت شورا، فقط ۹ اتوبوس فرسوده در دزفول فعال بود و تمام خودروها در تمام قسمت های آتش نشانی پسماند و عمران فرسوده بودند؛ همچنین با مسدود بودن حساب‌های شهرداری به علت شکایت بانک شهر مواجه بودیم.

مجدی نسب بیان کرد: با تلاش زیادی که انجام شد از محل آلایندگی ۸۵۵ میلیارد ریال برای دزفول گرفتیم که ۲۰ دستگاه اتوبوس با صرف خرید ۲۶۵ میلیارد ریال، ۱۰ دستگاه ون با قیمت هر کدام ۱۶ میلیارد ریال خریداری شد.

وی ادامه داد: خرید۲ دستگاه کاتر آسفالت و ۲ دستگاه لجن کش، ۲ دستگاه خودروی آتش نشانی و ۲ موتورسیکلت، ۲۰ دست لباس آتش نشانی و ۲ دستگاه خودروی پیشرو برای آتش نشانی، چهار کامیون بنز تک، یک دستگاه لودر و ۲ موتور قایق آتش نشانی نیز از دیگر اقدامات انجام شده یا در حال انجام است.

کارخانه آسفالت قدیم با صرف ۳۰ میلیارد ریال اورهال شد

سخنگوی شورای اسلامی شهر دزفول اورهال کارخانه آسفالت قدیم با صرف ۳۰ میلیارد ریال را از دیگر اقدامات انجام شده اعلام کرد و گفت: یک کارخانه آسفالت جدید خریداری شده و یک معدن جدید شن نیز در دستور کار است.
مجدی نسب افزود: خرید خودروی آتش نشانی با نردبان بلند از سازمان شهرداری های کشور درخواست شده که سال آینده با قیمت ۵۰۰ میلیارد ریال انجام می‌شود.

وی گفت: آمار اقدامات ۱۰ ساله شهرداری و علل عدم تحقق برخی آمار بررسی و آسیب شناسی شدند که در برنامه های بعدی از آنها استفاده می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha