۲۹ آذر ۱۴۰۱، ۱۵:۰۲
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 84975823
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برنامه جامع کاهش تصادفات درون شهری خراسان جنوبی تدوین شد

بیرجند - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی از تدوین سند جامع کاهش تصادفات محورهای درون شهری استان خبر داد و گفت: برنامه جامع کاهش تصادفات درون شهری استان توسط شهرداری بیرجند تهیه شده است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، علیرضا عباس‌زاده روز سه‌شنبه در نشست شورای ترافیک استان افزود: رئوس برنامه جامع کاهش تصادفات محورهای درون شهری استان مبتنی بر راه ایمن، کاربران ایمن، مدیریت ایمنی راه، وسایل نقلیه ایمن، واکنش به تصادفات و براساس استانداردهای روز دنیاست که قرار است به عنوان سند حمل و نقل درون شهری به تصویب برسد.

وی گفت: این سند پس از تصویب در شورای ترافیک استان اجرایی می‌شود لذا آیین‌نامه اجرایی نیز باید به همراه سند برای اطلاع به وزارت کشور ارسال شود ضمن آنکه این سند پس از تصویب لازم‌الاجراست و باید برای اجرا ابلاغ شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: در راستای کارشناسی و نظارت بر انجام این سند با رعایت اسناد بالادستی، دستورالعمل‌ها و ضوابط موجود، کمیته‌ای متشکل از مدیرکل دفتر فنی استانداری و مسوولان مربوطه در اداره کل راه و شهرسازی، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، شهرداری بیرجند و کارشناسان مرتبط تشکیل شود.

وی متذکر شد: در راستای کاهش مرگ و میرهای ناشی از تصادفات درون شهری باید براساس این سند حرکت کنیم.

عباس‌زاده گفت: در راستای اجرای این سند لازم است همه شهرداری‌های استان کاربر ترافیکی خود را معرفی کنند تا با آموزش‌های ارائه شده، ادبیات فنی ما یکسان شود ضمن آنکه آموزش‌ها باید کاربردی باشد.

وی تصریح کرد: اگر فرهنگ ترافیکی درون شهری ارتقا یابد به‌طور قطع فرهنگ ترافیکی برون شهری نیز رشد می‌کند لذا آموزش‌های لازم باید در این زمینه ارائه شود و تجربیات مدیریت شهری بیرجند در حوزه ترافیکی به عنوان مرکز استان می‌تواند در خدمت سایر شهرداری‌های استان قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی افزود: شهرداری‌های استان در راستای ارتقای ترافیک شهری، پنج اقدام مهم و ضروری را اعلام کنند تا در توزیع اعتبارات سالانه مد نظر قرار گیرد.

وی تاکید کرد: فرهنگ‌سازی امور ترافیکی باید از مهدکودک‌ها آغاز شود لذا پیشنهاد شهرداری بیرجند در راستای احیای پارک ترافیک باید عملیاتی شود و ارتقای استانداردهای ترافیکی در کنار رشد فرهنگ ترافیکی شهروندان موثر خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha