۲۹ آذر ۱۴۰۱، ۱۵:۵۲
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 84975863
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تاکید السودانی و پادشاه اردن بر نقش محوری عراق در منطقه

تهران-ایرنا- نخست‌وزیر عراق که امروز سه‌شنبه به منظور مشارکت در دومین کنفرانس بغداد به اردن سفر کرده بود پیش از آغاز این کنفرانس با پادشاه این کشور درباره روابط دوجانبه و مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کرد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از خبرگزاری رسمی عراق، دفتر اطلاع رسانی محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر عراق در بیانیه‌ای درباره جزئیات این دیدار اعلام کرد که السودانی و عبدالله دوم پادشاه اردن ابعاد همکاری‌های دو کشور و راه‌های تقویت آن در زمینه‌های اقتصادی و تجاری را مورد بررسی قرار دادند.

در این دیدار همچنین به برخی موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی پرداخته و بر نقش محوری عراق در منطقه و تمایل این کشور به همکاری در راستای حفظ امنیت و ثبات منطقه‌ای تاکید شد.

دومین کنفرانس بغداد امروز درحالی با مشارکت ۱۲ کشور در سواحل بحرالمیت به میزبانی اردن برگزار می شود که حضور «حسین امیر عبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری ایران و مقامات بلندپایه اتحادیه اروپا و مقامات سعودی آن را تحت الشعاع قرار داده است.

در این کنفرانس که به دعوت «عبدالله دوم» شاه اردن و با هماهنگی «شیاع السودانی» نخست وزیر عراق برگزار می‌شود، سران و مقامات کشورهای ایران، مصر، عربستان، امارات، قطر، بحرین، کویت، عمان، ترکیه، همراه با دبیر کل سازمان همکاری خلیج فارس و اتحادیه کشورهای عربی و نمایندگان سازمان ملل و سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه اروپا و «امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه حضور دارند.

این کنفرانس بر اساس تصمیم اولین کنفرانس که در آگوست ۲۰۲۱ در بغداد برگزار شد، به میزبانی اردن برگزار می‌شود و هدف آن حمایت از حاکمیت، امنیت و ثبات عراق و توسعه مکانیسم‌های همکاری به گونه‌ای که امنیت، ثبات و روند توسعه منطقه را افزایش دهد.

بر اساس اعلام رسانه‌های اردن، در مراسم افتتاحیه این کنفرانس سفرای کشورهای عربی، اتحادیه اروپا، گروه ۲۰ حضور خواهند داشت.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha