قاره‌ها در جام بیست و دوم چه کردند؛ آمریکای جنوبی گوی سبقت را از اروپا ربود

تهران- ایرنا- در بیست و دومین دوره‌ی رقابت‌های جام جهانی نمایندگان آمریکای جنوبی بیشترین درصد پیروزی و کمترین درصد باخت را به خود اختصاص دادند.

به گزارش ایرنا، بیست و دومین دوره‌ی رقابت‌های جام جهانی به اتمام رسید و نمایندگان چهار قاره و پنج منطقه بودیم. تیم‌های منطقه‌ی کونکاکاف در صعود از گروه ضعیف‌ترین نمایش را داشتند. اروپایی‌ها فروغ گذشته را نداشتند، آمریکای جنوبی بهترین خروجی را به منصه‌ی ظهور گذاشت و آفریقا نیز با یک تاریخ‌سازی خودش را نجات داد.

در این گزارش دقیق‌تر به نمایش قاره‌ها در قطر می‌پردازیم:

آسیایی‌ها:

۶ تیم در این دوره از رقابت‌های جام جهانی از قاره‌ی آسیا در جام جهانی حضور داشتند که در نوع خود بی‌سابقه بود. صعود سه تیم از قاره‌ی کهن به یک‌هشتم نهایی نیز به تاریخی‌تر شدن این تورنمنت برای نمایندگان این قاره کمک کرد. ژاپن با ۶ امتیاز در گروه مرگ صدرنشین شد و در دور یک‌هشتم نهایی نیز به تیم سوم جام یعنی کرواسی در ضربات پنالتی باخت تا بدون شک مانند سال ۲۰۱۸ بهترین نماینده‌ی آسیا باشد. کره‌ی جنوبی و استرالیا نیز با چهار و ۶ امتیاز در قامت تیم دوم از گروه‌های خود صعود کردند ولی همانن سامورایی‌های آبی در دور دوم به برزیل و آرژانتین باختند و راهی خانه شدند. ایران و عربستان سعودی در گروه‌های خود سه امتیازی شدند و قطر به عنوان میزبان مسابقات، با صفر امتیاز بدترین نتیجه را کسب کرد. در مجموع هفت برد، یک تساوی و ۱۳ باخت برای آسیایی‌ها در دومین جام جهانی به میزبانی قاره‌ی کهن به ثبت رسید.

آمریکای جنوبی:

در این دوره فقط چهار تیم از آمریکای جنوبی به جام جهانی راه یافتند. ۲ تیم اکوادور و اروگوئه با وجود کسب چهار امتیاز در دور گروهی از جام کنار رفتند. برزیل تا یک‌چهارم نهایی پیشروی کرد اما مغلوب کرواسی شد و تنها آرژانتین توانست به نیمه‌نهایی راه پیدا کند. آلبی‌سلسته در نهایت با عبور از سد فرانسه در دیداری دراماتیک مقام قهرمانی را پس از ۳۶ سال به دست آورد تا جام پس از ۲۰ سال به یک نماینده از کونمبول برسد. ۱۱ برد، ۲ تساوی و پنج باخت ماحصل کار تیم‌های آمریکای جنوبی در جام بیست و دوم بود.

آفریقا:

پنج تیم آفریقایی در جام بیست و دوم حاضر بودند. تیم ملی مراکش با ثبت بهترین نتیجه‌ی تاریخ یک تیم از قاره‌ی سیاه در جایگاه چهارم جهان ایستاد. سنگال دیگر تیمی بود که از گروهش صعود کرد ولی در یک‌هشتم نهایی حذف شد. تونس، غنا و کامرون نیز نتوانستند از گروه خود بالا بیایند و در مرحله‌ی نخست با مسابقات وداع کردند. ۹ برد، سه تساوی و هشت باخت برای این پنج تیم در قطر به بار نشست.

کونکاکاف:

سه برد، سه تساوی و هفت باخت برای چهار نماینده‌ی آمریکای شمالی، مرکزی و حوزه‌ی دریای کارائیب رقم خورد. آمریکا تنها تیم این قاره بود که از گروهش بالا آمد. آنها در دور دوم به دست هلند از گردونه‌ی رقابت‌ها کنار رفتند. مکزیک پس از سال‌ها موفق به صعود از گروه نشد. کاستاریکا سنگین‌ترین شکست جام را متحمل شد و کانادا هم یکی از ۲ تیمی بود که موفق به کسب امتیاز نشد.

اروپا:

۱۳ تیم اروپایی در این دوره از رقابت‌های جام جهانی حاضر بودند و بیشترین نماینده را مثل همیشه به خود اختصاص دادند. ۲۴ پیروزی، ۱۱ تساوی و ۲۱ باخت برای نمایندگان قاره‌ی سبز به ثبت رسید و به طور کل شاهد نمایش درخشانی از تیم‌های اروپایی در قیاس با ادوار قبلی نبودیم. در جام قبلی هر چهار تیم حاضر در نیمه‌نهایی اروپایی بودند اما این بار شاهد حضور ۲ تیم بودیم. همچنین پس از ۲۰ سال عنوان قهرمانی از اروپا به آمریکای جنوبی رفت تا روی این ماجرا صحه گذاشته بود.

درصد پیروزی: کونکاکاف(۲۳ درصد)، آسیا(۳۳ درصد)، اروپا(۴۲ درصد)، آفریقا(۴۵ درصد)، آمریکای جنوبی(۶۱ درصد)

درصد باخت: آسیا(۶۱ درصد)، کونکاکاف(۵۳ درصد باخت)، آفریقا(۴۰ درصد)، اروپا(۳۷.۵ درصد)، آمریکای جنوبی(۲۷ درصد)

صعود از گروه: آسیا(۵۰ درصد)، آمریکای جنوبی(۵۰ درصد)، آفریقا(۲۰ درصد)، کونکاکاف(۲۵ درصد)، اروپا(۶۹ درصد)

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha