۲۹ آذر ۱۴۰۱، ۲۱:۰۴
کد خبرنگار: 934
کد خبر: 84976143
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

درآمد پایانه مرزی آستارا ۷۸ درصد افزایش یافت

۲۹ آذر ۱۴۰۱، ۲۱:۰۴
کد خبر: 84976143
درآمد پایانه مرزی آستارا ۷۸ درصد افزایش یافت

آستارا- ایرنا- فرماندار آستارا گفت: درآمدهای پایانه مرزی این شهرستان در سال جاری ۷۸ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عنایت رضایی‌پور عصر سه‌شنبه در جمع کارکنان اداره‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، پایانه مرزی گمرک و فعالان حمل و نقل آستارا بیان کرد: امسال ۴۷ هزار و ۵۲۵ مورد ورود و ۴۱ هزار و ۲۷۰ مورد خروج کامیون از پایانه آستارا ثبت شده که در مقایسه با سال گذشته ۳۲ درصد ورودی و ۱۷ درصد خروجی افزایش داشته است.

وی افزود: همچنین ۹ هزار و ۷۱۷ نفر مسافر امسال از طریق مرز آستارا وارد و چهار هزار و ۶۱۴ نفر از کشور خارج شدند که در مقایسه با سال پیش ۱۰ درصدی ورودی‌ها و ۴۷ درصدی خروجی‌ها افزایش یافته است.

فرماندار آستارا اظهار کرد: راهداران، کامیون‌داران و فعالان حوزه حمل‌ و نقل داخلی و خارجی سربازان خط مقدم نبرد اقتصادی هستند و تلاش‌های این فعالان در حوزه‌های صادرات، واردات، ارزآوری، تامین مایحتاج مردم و امنیت جاده‌ای یادآور مجاهدت رزمندگان اسلام در سنگرهای دفاع مقدس است.

وی اضافه کرد: در حوزه حمل و نقل باری و مسافری و نقل و انتقال محصولات و تولیدات داخلی به خارج از کشور کار بزرگی در این شهرستان مرزی صورت می‌گیرد و نام‌گذاری ۲۶ آذرماه با عنوان روز حمل و نقل فرصتی برای ارج نهادن به تلاش‌های فعالان این عرصه می‌باشد.

رضایی‌پور عنوان کرد: آستارا در سالیان متمادی به دلیل توانمندی در حوزه حمل و نقل از نظر هدایت و انتقال کاروان زائران اربعین حسینی نیز جزو شهرستان‌های برتر کشور شده که البته نقش مردم بافرهنگ و مهمان‌نواز این خطه هم در حصول این موفقیت پررنگ بوده است.

شهرستان آستارا که دارای ۲۵ کیلومتر راه اصلی، ۱۴۸ کیلومتر راه روستایی و ۱۵ کیلومتر بزرگراه است، با برخورداری از سه گمرک زمینی، ریلی و دریایی در منتهی الیه غرب استان گیلان، در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت و همجوار با کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha