استان بوشهر نیازمند توسعه هنرستان‌های غیردولتی است

بوشهر - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر گفت: با توجه به استقرار صنایع عظیم نفت، گاز و پتروشیمی توسعه هنرستان‌های غیردولتی برای تربیت نیروی ماهر و کارآمد مورد نیاز این صنایع در این استان ضروری است.

به گزارش ایرنا، اکبر پورات سه شنبه شب در نشست شورای آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: با توجه به اینکه بوشهر، استانی صنعتی است و نیازمند نیروی انسانی فنی و تکنسین است باید مدارس غیرانتفاعی به سمت راه اندازی هنرستان و مراکز کار و دانش سوق داده شوند.

وی اظهار کرد: بیش از ۵۲ درصد از فارغ التحصیلان متوسطه استان بوشهر مربوط به حوزه علوم انسانی و نظری هستند و وزارت آموزش و پرورش از سهمیه اعتبارات و تسهیلات ملی باید به بخش استانی نیز تخصیص لازم انجام دهند.

پورات تاکید کرد: شرکت های مستقر در پارس جنوبی و عسلویه که زیر مجموعه وزارت آموزش و پرورش هستند باید از ظرفیت خود در راستای کمک به حوزه آموزش استان بویژه بخش هنرستان و کار و دانش حمایت و همکاری لازم داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش نهادی مشارکت جو است و بدون کمک های مردمی به اهداف خود نمی رسد، افزود: این نهاد در دیدگاه مردم از جایگاه فرهنگی عظیم و خاصی برخوردار است و به علت ماندگار بودن امر تعلیم و تربیت به آن علاقمند هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر ادامه داد: عوامل بسیاری زمینه ساز پیشرفت و توسعه از طریق نظام های آموزشی هستند که شورای آموزش و پرورش یکی آز آنها است و در فرایند تعلیم و تربیت جامعه نقشی مهم ایفا می کند.

پورات گفت: با توجه به اینکه امروز دشمن به شکل ویژه ای با ایجاد شبکه سازی در مراکز آموزشی و تربیتی برای تسهیل پیاده سازی راهبردهای ۱۰ سال آینده خود سرمایه گذاری می‌کند، ما باید بطور جدی با برنامه ریزی مناسب از نفوذ آنها در حوزه آموزش و پرورش در تمام سطوح از مهدکودک ها تا دانشگاه ها جلوگیری کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: در زمان حاضر از جمعیت ۲۶۳ هزار نفری دانش آموزان این استان ۴۲ هزار و ۵۷ دانش آموز در ۵۷۲ مدرسه غیرانتفاعی مشغول به تحصیل هستند.

علی موحدی افزود: از این شمار مدرسه ۲۳۱ مدرسه ابتدایی، ۱۲۹ مدرسه در مقطع متوسطه اول، ۵۹ مدرسه در مقطع متوسطه دوم و ۲۸ هنرستان غیردولتی است.

وی ادامه داد: از ۱۵ هزار معلم و فرهنگی استان بوشهر چهار هزار و ۳۰۰ نفر در بخش غیر انتفاعی مسئولیت آموزش و تربیت دانش آموزان را برعهده دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر اظهار کرد: با توجه به وجود یکهزار و ۷۰۰ کلاس درس تخریبی در استان بوشهر حضور و فعالیت مدرسه های غیرانتفاعی کمک بزرگی به بخش دولتی می‌کنند و اگر این کمک نبود به طور یقین با مشکلاتی روبرو می شدیم.

شهرداری‌ها سهم سه درصدی آموزش و پرورش از محل عوارض را پرداخت کنند

موحدی اضافه کرد: براساس قانون، شهرداری‌ها مکلف هستند سه تا پنج درصد عوارض ساخت و ساز، صدور پروانه ساختمانی و کمیسیون‌ها را به آموزش و پرورش بپردازند که سال گذشته ۳۵ شهرداری ۲ میلیارد تومان از این محل را به آموزش و پرورش پرداخت کردند.

وی اضافه کرد: همچنین در هفت ماه گذشته نیز ۳۱ شهرداری مبلغی در حدود یک میلیارد تومان را به آموزش و پرورش پرداخت کرده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: براساس قانون شهرداری‌ها باید به آموزش و پرورش کمک کنند و تمام اعتبار پرداخت شده از سوی شهرداری‌ها صرف تعلیم و تربیت دانش آموزان همان محل می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha