پرنده آهنی هلال احمر بوشهر آشیانه می خواهد

بوشهر - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر گفت: هم اکنون بالگرد امدادی این جمعیت آشیانه ندارد و انتظار است این مهم بزودی با همکاری سازمان مرکزی و مساعدت های استانی به سرانجام برسد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، احسان ایزدپناه روز چهارشنبه در نشست استاندار بوشهر و دبیر کل جمعیت هلال احمر کشور افزود: این استان با دارا بودن بیشترین مرز آبی با خلیج فارس دارای پنج پایگاه امداد دریایی است که با توجه به نداشتن زمین ملکی برای استقرار پایگاه، این مکان ها به صورت کانکس و موقت به کار خود ادامه می دهند.

وی ادامه داد: همچنین این جمعیت شناورهایی در اختیار دارد که با در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی منطقه وضعیت آنها مناسب نیست و نیازمند تجهیزات بسیاری است که با پیگیری ها و مساعدت های صورت گرفته به دنبال برطرف کردن این نیاز ها هستیم .

دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور گفت: توجه به حوزه‌های فعالیتی این جمعیت بویژه حل مشکلات پایگاه‌های امدادی ضروری است و به سرعت و کیفیت ارائه خدمات در زمان حوادث و بحران‌ها کمک می‌کند.

یعقوب سلیمانی افزد: کارگاه آموزشی فرماندهان تیم های سحر سازمان جوانان هلال احمر کشور به میزبانی استان بوشهر به صورت منطقه ای برگزار شد.

وی اظهار کرد: تلاش شده با ارائه آموزش‌های لازم به امدادگران بویژه در حوزه‌ آسیب‌های روحی و روانی، امدادگران جمعیت هلال احمر از ابتدای یک حادثه تا انتهای آن در کنار آسیب دیدگان به صورت مفید و موثر حضور داشته باشند.

سلیمانی ادامه داد: تلاش می‌شود با تقویت آموزش‌ها امدادگران همچون سیل ۹۸ و حادثه متروپل در کنار آسیب دیدگان حضور داشته باشند.

استاندار بوشهر گفت: هلال احمر استان بوشهر همواره در کشور از جمله جمعیت های موفق بوده است.

احمد محمدی زاده افزود: جمعیت هلال احمر جزو سازمان‌های جان‌دار، فعال و پای کار با ظرفیت بسیار خوب است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته حدود ۸.۵ میلیون مسافر طی سه ماه وارد این استان شده اند افزود: در سفرهای نوروزی استان بوشهر پس از استان خوزستان دومین استان گردشگر پذیر بوده که به تبع آن ترددهای جاده ای استان نیز افزایش یافته بود.

محمدی زاده گفت: اینکه ما شاهد کمترین تلفات در حوادث جاده ای استان بوشهر در نوروز گذشته بودیم بخش اعظم آن به تلاش نیورهای هلال احمر بر می‌گردد.

وی افزود: اگر فقط ۱۰ نفر را هم نجات داده باشیم کار بسیار بزرگی است درحالی که با تلاش امدادگران تلفات جاده ای نیز کاهش یافت.

استاندار بوشهر گفت: تلاش می شود مشکلات و موانع موجود بر سر راه جمعیت هلال احمر با هدف روان سازی کار امدادگران فراهم شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha