۱۸۳ کیلومتر راه ارتباطی در استان اردبیل بهسازی و روکش آسفالت شد

اردبیل - ایرنا - معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل گفت: امسال ۱۸۳ کیلومتر از راه‌های اصلی، فرعی و روستایی در این استان، بهسازی، مرمت و روکش آسفالت شد.

آیدین هاشمی روز پنجشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در حالی که پارسال در مجموع ۲۷ کیلومتر از راه های ارتباطی استان اردبیل بهسازی و روکش آسفالت شده بود، این رقم امسال به ۱۸۳ کیلومتر رسیده که حدود ۷۰۰ درصد افزایش داشته است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای افزود: همچنین در هشت ماه سال جاری ۲۰۰هزار مترمربع لکه گیری و ۶۰ هزار مترمربع درزگیری در راه های ارتباطی استان انجام شده است.

وی خط کشی یکهزار و ۶۰۰ کیلومتر از راه های ارتباطی، حفاظت و نگهداری از سیستم روشنایی ۱۸۵ کیلومتر راه، نصب ۳۷ کیلومتر حفاظ در پرتگاه‌ها و آبروها، تهیه و نصب ۹۰۰ مترمربع تابلوی اطلاعاتی، تعمیر و بهسازی هزار و ۴۲۰ مترمربع تابلوی اطلاعاتی، تهیه و نصب هفت هزار و ۱۳۰ عدد تابلوی الزامی راه ها و نصب، اصلاح و رنگ آمیزی هزار و ۴۰۰ سرعت کاه آسفالتی و تهیه ، نصب و ایجاد ۲۳۲ عدد سرعت کاه آسفالتی، پلاستیکی و مجازی را از جمله دیگر اقدامات اداره کل راهداری استان اردبیل در هشت ماه امسال عنوان کرد.

هاشمی بیان کرد: در هشت ماه سال جاری سه هزار و ۵۴۵ شاخه گاردریل‌ آسیب‌دیده تعمیر و ۸۹۵عدد استوانه ایمنی و ۶ هزار و ۷۸۸ عدد دپوی خاکی در دماغه‌ها و نقاط پربرخورد ایجاد شده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل، نصب ۱۷ عدد چراغ چشمک‌زن، شست و شوی ۱۱۴ هزار عدد تابلو وعلائم راهنمایی و رانندگی، ایمن سازی ۳۲۰ رمپ ورودی و خروجی، رنگ آمیزی سه هزار و ۸۱۰ عدد تابلو و علائم، ۲ هزار و ۵۵۹ کیلومتر رفع افتادگی شانه راه و تسطیح هشت هزار و ۵۸۱ کیلومتر حریم راه ها را از دیگر اقدامات اداره کل راهداری در این مدت برشمرد.

وی اضافه کرد: با توجه به فرا رسیدن فصل سرما و زمستان و یخبندان و برف گیر بودن اردبیل برای جلوگیری از هرگونه مشکلات احتمالی در رفت و آمد مردم و مسافران در راه های ارتباطی استان تمامی تمهیدات لازم برای گذر از این فصل اندیشیده شده است.
به گزارش ایرنا، از مجموع ۶ هزار و ۷۳۶ کیلومتر راه ارتباطی استان اردبیل ۲۰۸ کیلومتر بزرگراه، ۷۳۵ کیلومتر راه اصلی، ۷۱۴ کیلومتر راه فرعی، ۴۷ کیلومتر راه درون شهری و بیش از پنج هزار و ۳۰ کیلومتر راه روستایی است ، از بیش از پنج هزار و ۳۰ کیلومتر راه روستایی استان اردبیل ۲ هزار و ۷۷۴ کیلومتر آسفالت، هزار و ۳۵ کیلومتر شنی و هزار و ۲۲۱ کیلومتر خاکی است.

استان اردبیل در مجموع هزار و ۸۹۵ روستا و آبادی دارد که از این تعداد ۶۰ روستا تک خانواری و یا فاقد سکنه، راه ارتباطی ۹۲۸ روستا آسفالت و راه ارتباطی ۸۷۱ روستا شنی و یا خاکی است.

اردبیل به لحاظ موقعیت جغرافیایی و طبیعی خود و قرار گرفتن در سرزمینی فلاتی شکل با شیب‌های بسیار تندی به زمین‌های کم‌ارتفاع اطراف خود شامل کرانه‌های دریای خزر ، جلگه پست مغان و نیز دشت‌های کم‌ارتفاع استان‌های آذربایجان‌شرقی و زنجان منتهی می‌شود و به همین لحاظ جاده‌های این استان اغلب دارای پیچ‌ها و شیب‌های بسیار تند هستند.

هشت گردنه سخت‌گذر و برف‌گیر به نام‌های حیران ، صایین ، کجل، نقدوز ، الماس ، لنگان ، قره‌آغاج و اسالم در راه‌های ارتباطی این استان قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha