تصادف‌های فوتی در جاده‌های خراسان‌شمالی ۲۴ درصد کاهش یافت

بجنورد-ایرنا رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی خراسان شمالی گفت: تصادف‌های منجر به فوت در جاده های استان در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۴ درصد کاهش یافته است.

سرهنگ رحمان اسپیدکار روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در ۹ ماهه سال جاری ۲ هزار و ۹۰۸ فقره تصادف در جاده های استان به وقوع پیوسته که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۸ درصد افزایش داشت.

وی با بیان اینکه در این مدت ۱۱۵ فقره تصادف فوتی در جاده های استان ثبت شده است افزود: خوشبختانه تعداد تصادفات فوتی به نسبت سال قبل در این مدت ۲۴ درصد کاهش داشته است.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در این مدت ۱۴۵ نفر در حوادث جاده ای جان خود را از دست دادند، تصریح کرد: تعداد جان باختگان حوادث رانندگی در این بازه زمانی ۲۱ درصد کاهش داشته است.

سرهنگ اسپیدکار با تاکید بر اینکه از کل تصادفات به وقوع پیوسته در محور های خراسان شمالی، یکهزار و ۴۵۸ فقره تصادف جرحی بوده است، تصریح کرد: در اثر این تصادفات یکهزار و ۷۷۲ نفر مجروح شدند.

رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی خراسان شمالی ادامه داد: در این مدت یکهزار و ۳۳۵ فقره تصادف خسارتی در جاده های استان به وقوع پیوسته که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با افزایش ۳۶ درصدی همراه است.

وی با اشاره به اینکه بخش زیادی از تصادفات در جاده های استان مربوط به سانحه واژگونی خودروها است یادآور شد: بخش زیادی از این واژگونی ها در جاده های یک طرفه رخ می دهد.

رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی خراسان شمالی افزود: از رانندگان انتظار می رود برای جلوگیری از وقوع تصادف، پس از هر ۲ ساعت رانندگی، خودرو را متوقف کرده و برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه استراحت کنند.

خراسان شمالی حدود ۶ هزار کیلومتر جاده دارد.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور و در حدفاصل ۲ قطب سیاحتی و زیارتی کشور واقع است و سالیانه میلیون ها مسافر از این استان گذر می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha