اندیشکده‌های حکمرانی و قانونگذاری فرصت اتصال نخبگان با مجلس شورای اسلامی است

سمنان- ایرنا- عضو شورای راهبردی اندیشکده های حکمرانی و قانونگذاری مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی گفت: اتصال و ارتباط نخبگان و خبرگان با مجلس شورای اسلامی جایگاه و تشکلی نیاز داشت که اندیشکده حکمرانی و قانونگذاری این وظیفه را بر عهده دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد فرهادی روز چهارشنبه در حاشیه آیین افتتاح اندیشکده حکمرانی و قانونگذاری مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در استان سمنان در دانشگاه این شهر بیان کرد: فرق اندیشکده حکمرانی و قانونگذاری مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی با دیگر اندیشکده ها این است که این اندیشکده سرنوشت‌ساز و موثر در قانونگذاری است.

وی یادآور شد: اندیشکده حکمرانی و قانونگذاری مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی فرصتی برای اتصال نخبگان و خبرگان با مجلس شورای اسلامی است و در هر کمیسیون بخشی از نیازهای مطرح شده اندیشکده پیگیری می‌شود و منتج به قانون خواهد شد.

عضو شورای راهبردی اندیشکده حکمرانی و قانونگذاری مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی گفت: این پژوهشکده متشکل از شورای معین با حضور روسای دانشگاه ها و شورای علمی که خبرگان اجرایی در آن فعالیت خواهند داشت، فعالیت می کند.

فرهادی با اشاره به ظرفیت علمی استان سمنان و تحصیل یک دانشجو به ازای هر هفت نفر در این استان، خاطرنشان کرد: نخبگان و خبرگان استان ، در اندیشکده حکمرانی و قانونگذاری مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی ایده‌پرداز باشند.

نقشه رسانه ها در خنثی سازی دسیسه های دشمن

عضو شورای راهبردی اندیشکده های حکمرانی و قانونگذاری مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی گفت: نظام حاکم بر رسانه معیوب و نیازمند بهبود است، چرا که تلاش‌ها و خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به خوبی اطلاع‌رسانی نمی‌شود و القای ناامیدی می‌شود.

وی ابراز داشت: استفاده از ظرفیت نخبگان و نظام حکمرانی مرتب بر جامعه رسانه نقشی مهم در خنثی‌سازی دسیسه‌های دشمنان و اطلاع‌رسانی تلاش‌ها و دستاوردها و ارایه خدمات‌ها دارد.

عضو شورای راهبردی اندیشکده های حکمرانی و قانونگذاری مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی با اشاره به دسیسه دشمن با بزرگنمایی مشکلات کشور، افزود: القای بزرگنمایی مشکلات نشان از نبود نظام حکمرانی مرتب بر جامعه رسانه است و باید این زمینه بیشتر کار شود.

وی ادامه داد: اگر برای نخبه فضای کاری ایجاد نشود، خودش دنبال این فضا است و طی سال‌های گذشته در زمینه توجه به نخبگان وضعیت مطلوب نبود و رضایت‌مندی وجود نداشت و رویکرد مجلس یازدهم و دولت سیزدهم بهبود شرایط در این زمینه است.

عضو شورای راهبردی اندیشکده حکمرانی و قانونگذاری مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ایراد در سیستم حکمرانی موجب شده با وجود تلاش‌های دلسوزانه مسوولان طی سال‌های گذشته رضایت‌مندی ارتقا نیابد و باید این مهم مورد توجه باشد.

پنجمین مرکز اندیشکده حکمرانی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی کشور در استان سمنان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در راستای تحقق عملی و کارآمد رویکردهای تحولی مجلس یازدهم، اصلاح نظام حکمرانی مبتنی بر چهار اصل کارآمدسازی، شفاف‌سازی، هوشمندسازی و مردمی‌سازی اداره امور کشور پایه ریزی شد و به منظور استفاده حداکثری از ظرفیت نخبگان دانشگاهی و تجربه کلیه صاحبنظران، اندیشمندان و محققان کشور برای مسئله‌شناسی، معرفی و مدل سازی‌های عملیاتی و پیشران در فرآیندهای تصمیم‌سازی، قانونگذاری و نظارت مبتنی بر رعایت اولویت‌های حکمرانی نو و مردمی‌سازی امور مختلف، طرح ایجاد اندیشکده‌های حکمرانی در سطح استان ها و کلانشهرها تصویب و اقدام شده است.
این شبکه متشکل از نخبگان، دانشگاهیان و خبرگان اجرایی واجد شرایط هر استان به عنوان بازوی مشورتی و کارشناسی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی است که با مدیریت غیر متمرکز و استقرار در مراکز استانی، بر اساس دستورالعمل ابلاغی، اهداف مدنظر را محقق می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha