یک سوم از اشتغال کشور نتیجه تلاش‌های کمیته امداد امام خمینی است

اردبیل-ایرنا- رئیس هیات امنای کمیته امداد امام خمینی گفت: یک سوم از اشتغالی که در کشور ایجاد می‌شود نتیجه کارها و تلاش‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) است.

به گزارش خبرنگار ایرنا آیت الله محسن کازرونی روز چهارشنبه در جشنواره علمی ، ترویجی و تکریمی زکات استان اردبیل اظهار کرد: در بین اعمال خوب و حسنه هیچ کاری جای زکات را نمی‌گیرد و چه از نظر فردی و عاطفی و چه از نظر اجتماعی موضوع زکات بسیار حائز اهمیت است.

وی اضافه کرد: خیلی‌ها نماز می‌خوانند حج هم می‌روند، اما اهل زکات نیستند چون زکات دادن به این سادگی نیست. اگر آدم بخواهد ایمانش را درجه بندی بکند در زمینه انفاق مال می‌شود ایمان او را درجه بندی کرد. هر چقدر فردی راحت‌تر و بیشتر انفاق کند ایمانش قوی تر است.

رئیس هیات امنای کمیته امداد امام خمینی اضافه کرد: انفاق کاری کارستان و فتح‌الفتوح است چرا که گذشتن از مال و اموال به این سادگی نیست و از آن به جراحی در حالت هوشیاری تعبیر شده است.

آیت الله کازرونی یادآورشد: کمیته امداد امام خمینی(ره) جزو نهادهای پاک، موثر، انقلابی و ولایی است که بدون سرسوزنی خطا وظایف خود را انجام می‌دهد چون نظارت‌های بسیار قوی درونی و بیرونی بر آن حاکم است و یکی از وظایف هیئت امنا هم نظارت بر کارهاست.

رئیس هیات امنای کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به موج اتهام زنی ناجوانمردانه به نظام افزود: تمام تلاش در کمیته امداد این است که پولی که گرفته می‌شود به دست نیازمند برسد و این گونه هم انجام می‌شود.

وی یادآورشد: البته هر مسئولی وظیفه دارد گزارش کار بدهد و شفاف‌سازی کند و این کارها یقیناً هم باید باشد ولی موج تبلیغاتی که بر علیه نظام و شریان حیاتی آن آغاز کردند، مطمئن باشید خلاف این مسئله است و سر سوزن پولی که شما می‌دهید، هدر نخواهد رفت.

آیت الله کازرونی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اهتمام و مراقبت کمیته امداد امام خمینی در حفظ آبروی نیازمندان گفت: تمام تلاش کمیته این است که ما فقر پرور نباشیم و ما از فقیر حمایت می‌کنیم که روی پای خود بایستد.

وی با بیان اینکه پرورش فقر مرهون سیاست‌های نادرست است یادآورشد: یک سوم اشتغالی که در کشور ایجاد می‌شود کار کمیته امداد است و تمام تلاش کمیته امداد این است که افراد نیازمند روی پای خود بایستند.

همچنین در این آیین حجت‌الاسلام محمدطاها مهری مدیر امور اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت:باید از ظرفیت شبکه‌های مردمی و محلات به ویژه در روستاهای با ظرفیت زکات باید استفاده کنیم تا کشاورزان، دامداران، فعالان حوزه‌های تولید و کسبه و بازار نسبت به پرداخت زکات اقدام مؤثری را انجام دهند.

وی با قدردانی از مجاهدان راه احیای زکات به عنوان فریضه واجب در کنار نماز و سایر واجبات افزود: جریان‌سازی در این حوزه بسیار مهم است که باید تلاش مؤثری را انجام داد.

مدیراموراجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی اضافه کرد: کمیته امداد به عنوان دبیرخانه ستاد زکات در هزینه‌کرد مبالغ زکات جمع‌آوری شده نیز رصد و پایش‌هایی را انجام می‌دهد تا نیازمندان و فقرا در اولویت و پروژه‌های عمرانی و عام‌المنفعه در مراحل بعد مورد پشتیبانی قرار گرفته و از محل زکات شاهد پرداختی‌هایی مناسب باشیم.

حجت‌الاسلام مهری اضافه کرد: در کنار کشاورزان و دامداران، صنعتگران و صاحبان کسب و پیشه نیز با وسع مالی می‌توانند در احیای این فریضه شایسته عمل کنند تا بتوانیم کاستی‌های گذشته را برطرف و جامعه را از فقر نجات داده و به سمت آسایش حرکت کنیم.

مدیر امور اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور بیان کرد: در مجموع در سال‌های اخیر در کشور در پرداخت زکات برخی قصور و کوتاهی‌ها را شاهد بودیم که امیدواریم به فرموده نبی مکرم اسلام (ص) در سایه انجام واجبات، رفاه و آسایش تک تک افراد جامعه فراهم آید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha