۳۰ آذر ۱۴۰۱، ۱۳:۳۸
کد خبر: 84976831
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

درخواست اعاده دادرسی ماهان صدرات مرنی پذیرفته شد

تهران - ایرنا - دیوان عالی کشور اعلام کرد: درخواست اعاده دادرسی متهم «ماهان صدرات مرنی» یکی از متهمان اغتشاشات اخیر در دیوان عالی کشور پذیرفته شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از دیوان عالی کشور، با توجه به دلایل و مدارک جدیدالتحصیل در پرونده ماهان صدرات مرنی، درخواست اعاده دادرسی متهم در انطباق با بند ج ماده ۴۷۴ قانون آیین دادرسی کیفری تشخیص داده شد، بنابراین مستند به مقررات ماده ۴۷۶ قانون مذکور، پرونده برای رسیدگی مجدد به دادگاه هم عرض صادرکننده رأی ارجاع شد.

لازم به ذکر است: طبق ماده ۴۷۴ قانون آیین دادرسی کیفری اعاده دادرسی نسبت به رأی قطعی پس از حدوث واقعه جدید و یا ارائه مستندات جدید صورت می‌گیرد که پرونده در همین راستا مطرح و منتهی به تصمیم مزبور شده است.

به گزارش ایرنا ، ماهان صدرات یکی از متهمان اغتشاشات اخیر متهم به محاربه از طریق کشیدن سلاح سرد (چاقو) به نحوی که موجب ایجاد ناامنی و ترس در محیط شده است، اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور، آتش زدن موتورسیکلت و تخریب گوشی شاکی خصوصی و ایراد جرح عمدی با چاقو نسبت به شاکی است.چهارشنبه ۲۳ آذر، دیوان عالی کشور در اطلاعیه ای اعلام کرد: حکم اعدام ماهان صدرات یکی از متهمان اغتشاشات اخیر تا حصول نتیجه از دیوان عالی کشور متوقف شد.

در اطلاعیه دیوان عالی کشور تصریح شده بود: درخواست اعاده دادرسی متهم ماهان صدرات مدنی نسبت به رأی صادره دادگاه انقلاب در اجرای ماده ۴۷۴ قانون آیین دادرسی کیفری در شعبه نهم دیوان عالی کشور ثبت و اصول پرونده محاکماتی نامبرده برای رسیدگی و بررسی تقاضای ثبت شده از دادگاه مربوطه مطالبه شده است همچنین در اجرای ماده ۴۷۶ قانون مذکور قرار توقف اجرای حکم اعدام تا حصول نتیجه از دیوان عالی کشور صادر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha