۳۰ آذر ۱۴۰۱، ۱۳:۵۸
کد خبرنگار: 2239
کد خبر: 84976846
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مسمومیت ناشی از گاز  منوکسید کربن در البرز ۲۰ درصد افزایش یافت

کرج - ایرنا - رییس مرکز فوریت های پزشکی استان البرز بدون اشاره به تعداد افراد مسموم و فوت شده ناشی از گاز منوکسید کربن در این استان،‌ اعلام کرد: میزان مرگ ومیر و مسمومیت ناشی از انتشار این گاز از ابتدای مهرماه سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل در البرز ۲۰ درصد کاهش یافته است.

احمد مهدوی روزچهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: هر چند میزان مسمومیت های ناشی از گاز منواکسید کربن در البرز کاهش نشان می دهد اما مردم باید الزامات ایمنی در استفاده از وسایل گاز سوز را فراموش نکنند.

این مسوول در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وضعیت کرونایی استان ، خاطرنشان کرد: استان البرز به لحاظ رنگبندی کرونا در وضعیت قابل قبول قرار دارد و به جزشهرستان اشتهارد که در وضعیت زرد کرونایی است تمام شهرستان های استان آبی کرونایی هستند.

مهدوی اظهارکرد: البته طی ۲ هفته گذشته فوت ناشی از کرونا در استان به ثبت نرسیده است اما اکنون ۵۲ بیمار بدحال کرونایی در مراکز درمانی البرز بستری و تحت درمان قرار دارند.

رییس مرکز فوریت های پزشکی استان البرز گفت: روزانه حدود ۵۰۰ نفر برای برای درمان کووید۱۹ به مراکز درمانی و درمانگاه های استان البرز مراجعه می کنند که این آمار نیز نسبت به ۲ هفته گذشته کاهشی است.

وی به مردم توصیه کرد؛ همچنان توصیه های بهداشتی کارشناسان را رعایت کنند زیرا شیوع سویه جدید کرونا در آمریکا و اروپا خطر دیگری برای سایر کشورها محسوب می شود.

مهدوی افزود: احتمال سرایت سویه جدید کووید ۱۹ به سایر کشورها از جمله ایران تا ۲ ماه آینده وجود دارد.

وی در خصوص وضعیت شیوع آنفلوآنزا در استان البرز گفت: اکنون شرایط ابتلا به این بیماری کاهشی است اما افراد آسیب پذیر مانند کودکان، بیماران زمینه ای ،‌قلبی عروقی ،‌ افراد سالخورده و مادران باردار توصیه های پزشکی را در دستور کار قرار دهند.

این مسوول تاکید کرد: روند هفتگی بیماری آنفلوآنزا در البرز کاهشی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha