۳۰ آذر ۱۴۰۱، ۱۴:۲۴
کد خبرنگار: 1254
کد خبر: 84976926
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بسته معیشتی ویژه شب یلدا در لواسانات میان نیازمندان توزیع شد

شمیرانات- ایرنا- رئیس ستاد نماز جمعه لواسانات اعلام کرد: همزمان با آخرین روز از پائیز، به مناسبت شب یلدا و دورهمی‌های خانوادگی، ۳۵۰ بسته معیشتی به ارزش ۳۵۰ میلیون تومان میان خانواده‌های کم‌تر برخوردار لواسان و روستاهای تابعه این بخش توزیع شد.

عطا فتاحیان روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بسته‌های مذکور که شامل آجیل، شیرینی، هل، شکلات، تخمه و چای هستند، به همت بخشداری، ستاد نماز جمعه، ناحیه مقاومت بسیج الغدیر و خیران نیک‌اندیش تامین شده‌ است.

وی خاطرنشان کرد: بسته‌های ویژه یلدا با هدف تکریم خانواده‌های کم‌تر برخوردار منطقه که توسط دهیاری‌ها، شهرداری، ستاد نماز جمعه و بسیج معرفی شده‌اند، اهدا می‌شود.

به گزارش ایرنا، بخش لواسانات متشکل از شهر لواسان و ۲۰ روستا با جمعیتی افزون بر ۳۰ هزار نفر، از توابع شهرستان شمیرانات در شمال شرقی پایتخت واقع شده است.

یلدا این بلندترین شب ایرانی همه ساله در سی‌امین روز از نهمین ماه سال پکری و پژاره پاییز را بدرقه و خود با هزار کرشمه و ‌کولاک و کرامت بر سریر سخت و سوز سرما تکیه می کند تا نغمه آب و شعله‌ های آبی گاز به احترامش به پاخیزند و کُرسی ‌و کجاوه های خانه نیز به استقبالش حرکت کنند.

در این شب شکیل و شادی آفرین تعارف، تقدیم و تکریم به اوج می رسد و ارادت ، عبادت و عیادت رُخ نموده و میهمان‌نوازی، انفاق، اکرام و احترام ایرانی شُهره شهر می‌گردد. در تودیع آخرین شب پاییز و تکریم نخستین روز زمستان سفره سخاوت ایرانی برپا و حرمت بزرگان برجاست و عشق انسانیت و آجیل ادب و انار افتخار توزیع می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha