معاون استاندار سمنان: نیاز مردم میامی در حوزه بهداشت و درمان رفع شود

شاهرود - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با بیان اینکه درمانگاه‌های میامی نیازمند تجهیز و رفع کمبودها است، گفت: مسوولان دانشگاه علوم پزشکی شاهرود نیاز مردم میامی را در حوزه بهداشت و درمان شناسایی و رفع کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد ریواده روز چهارشنبه در نشست مشترک کارگروه‌های اجتماعی فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان سمنان و میامی که به میزبانی فرمانداری این شهرستان برگزار شد، افزود: برای ارتقای سرمایه اجتماعی و بازگرداندن اعتماد به مردم باید مسوولان عمل‌گرایی را در دستور کار قرار دهند.

وی با بیان اینکه عمل‌گرایی از اصول مورد تاکید دولت سیزدهم است، بیان کرد: به طور معمول شهرستان‌های تازه‌تاسیس مانند میامی در ساختار، برنامه و اقدام‌ها با مشکلاتی روبرو هستند که باید در این زمینه تلاش شود تا کمبودها برطرف شود.

ریواده با اشاره به اینکه در موضوع غربالگری و سلامت اقدام‌های مناسبی از سوی جامعه بهداشت و درمان استان سمنان و دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود انجام شده است، تصریح کرد: محدودیت‌های شهرستان میامی باید در این حوزه رفع شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با بیان اینکه وحدت، همدلی و هم‌افزایی رمز موفقیت است، تاکید کرد: ظرفیت‌های شهرستان میامی باید با محوریت امام جمعه تقویت شود تا بتوان با برگزاری برنامه‌های فرهنگی، آسیب‌های اجتماعی را کاهش داد.

معاون استاندار سمنان: نیاز مردم میامی در حوزه بهداشت و درمان رفع شود

وی با بیان اینکه در ارایه خدمات نباید میزان جمعیت در نظر گرفته شود، ابراز کرد: با توجه به ارزیابی شورای اجتماعی کشور از شهرستان‌ها، ارتقای جدی شهرستان میامی در دستور کار قرار دارد.

ریواده به مصوبه ارتقای پوشش بیمه‌ای این شهرستان اشاره کرد و گفت: با پوشش بیمه‌ای بیشتر بار نهادهای حمایتی کاهش پیدا می‌کند و تحقق این امر سرانه بیمه در میامی را به میانگین استان نزدیک خواهد کرد.

معاون استاندار سمنان تصریح کرد: با توجه به رفت و آمد میلیون‌ها زائر مشهد مقدس از محورهای میامی و همچنین همجواری این شهرستان با سه استان گلستان، خراسان رضوی و شمالی، نیاز است که شهرستان میامی در بخش‌های مختلف تقویت شود.

سرپرست فرمانداری میامی نیز در این نشست گفت: بررسی جدی مشکلات حوزه درمان افراد تحت پوشش تأمین اجتماعی در این شهرستان ضروری است.

علیرضا آشوری با بیان اینکه باید موانع اجرای قانون جوانی جمعیت در حوزه بهداشت و درمان برداشته شود، افزود: در این شهرستان ۱۸ هزار بیمه شده وجود دارد که از این تعداد پنج هزار و ۸۰۰ نفرهزینه بیمه پرداخت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه یکهزار و ۱۰۰ نفر مستمری‌بگیر در شهرستان میامی زندگی می‌کنند، ابراز داشت: یکهزار و ۳۸۰ کارگاه تحت پوشش تأمین اجتماعی در این شهرستان فعالیت دارند.

سرپرست فرمانداری میامی تاکید کرد: ساخت و راه‌اندازی بیمارستان تأمین اجتماعی یکی از مطالبه‌های مهم مردم این شهرستان است.

آشوری با بیان اینکه هشت هزار و ۳۵۶ کیلومتر وسعت این شهرستان است، ادامه داد: بیشتر جمعیت شهرستان میامی در روستاها سکونت دارند.

شهرستان میامی با جمعیت ۳۹ هزار نفری در شرق استان سمنان قرار دارد، این شهرستان دارای ۵۱ روستا و ۲ بخش مرکزی و کالپوش است و جزو شهرستان‌های کم‌برخوردار کشور محسوب می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha