«ایمان اوریک» در جریان بیست و دومین نمایشگاه بینالمللی صنعت لوازم خانگی در گفتوگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: سبد کالایی این شرکت در سه بخش کلی حرارتی، برودتی و شوینده ها تعریف شده است و به تولید محصول می پردازد.
وی گفت: امسال ظرفیت تولید واقعی کارخانه به ظرفیت تولید اسمی نزدیک شده است که عامل اصلی آن حمایتهای دولت در سالهای گذشته و بسته شدن دروازه واردات است که سبب شده تقاضا برای کالای ایرانی افزایش یابد.
این مدیر فروش خاطرنشانکرد: صادرات کالاهای سینجر نیز اغلب به کشورهای عراق و افغانستان انجام میشود، در سایر کشورها نیز پتانسیل لازم برای انجام صادرات وجود دارد اما در حال حاضر و با توجه به ظرفیت تولید کنونی شرکت امکان پذیر نیست.
وی بیان داشت: با اینکه برنامه افزایش تولید در شرکت دنبال می شود، اما به دلیل کمبود تسهیلات اکنون امکانپذیر نیست.
اوریک خاطرنشان کرد: برنامه اصلی شرکت، افزایش عمق تولید داخل محصولات و تنوع در مدل های تولیدی مطابق سلایق و نیازهای جامعه است و همچنین بهینهسازی مصرف انرژی در تولیدات در دستور کار قرار دارد.
وی یادآور شد: داخلیسازی محصولات این شرکت از ۳۰ درصد در محصولات شوینده تا ۱۰۰ درصد در محصولات حرارتی متغیر است؛ در کالاهای برودتی نیز به دلیل واردات کمپرسور، بوردها و مدارهای الکترونیکی ۸۰ درصد داخلی سازی تاکنون محقق شده است.
زنجیره تامین سبز در صنعت لوازمخانگی
مدیر فروش شرکت یاد شده با اشاره به پیگیری موضوع بهینه سازی مصرف انرژی در این شرکت، گفت: این شرکت جزو نخستین شرکت هایی است که «زنجیره تامین سبز» را در صنعت لوازم خانگی با خرید مواد اولیه با مصرف انرژی پایین تر، دستیابی به بهره وری بالاتر، استفاده از گاز های تزریقی یخچال ها که به لایه ازن آسیب نزند، استفاده از پشم شیشه در عایق بندی به جای پشم سنگ و غیره آغاز کرده است.
وی، یکی از مشکلات اصلی صنایع را کمبود سرمایه در گردش و نقدینگی عنوان کرد و اظهار داشت: موتور محرکه اقتصاد، تامین نقدینگی و همچنین پیش بینی نوسانات بازار است؛ نبض اصلی نوسان در بازار مربوط به نرخ ارز است اما که شاهدیم به صورت هفتگی و روزانه تغییر میکند و همین مساله برنامه ریزی را برای تولیدکنندگان دشوار کرده است.
اوریک افزود: ابهام در کسب و کار سبب بروز مشکلات متعددی شده است، به طوری که مشتری برای محصول وجود دارد اما نمیتوانیم فهرست قیمتی در اختیار آنها قرار دهیم؛ به عنوان نمونه با ورق کیلویی ۳۳ هزار تومانی اجناس خود را پیش فروش میکنیم اما به ناگاه شاهدیم قیمت ورق به ۳۹ هزار تومان افزایش مییابد.
وی گفت: مشکلات تورم سبب شده نقدینگی در دست مردم کاهش یابد، بر این اساس اولویتها از خرید لوازمخانگی نو به سمت انجام تعمیرات و همچنین تأمین کالاهای اساسی تغییر کرده است و همین مسائل سبب میشود تولید سختتر از گذشته باشد.
این مدیر فروش ادامهداد: امروز شاهدیم برخی شرکت ها به دلالی و واسطهگری روی آوردهاند و سرمایههای خود را در بخشهای مسکن، طلا، سکه، ارز، خودرو و حتی دلالی ورق فولادی وارد کردهاند. به طور کلی هرکجا در اقتصاد ابهام وجود داشته باشد و صنایع نتوانند رشد و افقشان را پیشبینی کنند دلالی و واسطهگری رونق مییابد.
به گزارش ایرنا، بیست و دومین نمایشگاه بینالمللی صنعت لوازمخانگی(HAMex2022) از روز سهشنبه گذشته (۲۹ آذر) در محل دائمی نمایشگاههای بینالمللی تهران برپا شد که تا روز جمعه (دوم دیماه) ادامه دارد.
بر پایه این گزارش، ثبت نهایی ۵۱۶ شرکت در این نمایشگاه انجام شده است که ۴۵۶ شرکت داخلی هستند.
در این دوره از نمایشگاه هشت برند خارجی با متراژ ۲۶۳ مترمربع حضور دارند و چینیها با برپایی پاویون چین متشکل از هفت شرکت با ۱۱۸ مترمربع متراژ حاضر هستند.
مجموع متراژ اختصاص یافته در این نمایشگاه ۳۹ هزار و ۶۸۹ متر مربع است که شامل ۲۰ سالن سرپوشیده و همچنین فضای باز است.
نظر شما