۳۰ آذر ۱۴۰۱، ۱۸:۱۵
کد خبرنگار: 2237
کد خبر: 84977135
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار گیلان: برای توسعه صادرات بر تقویت زیرساخت‌ها اهتمام داریم

رشت - ایرنا- استاندار گیلان با بیان اینکه تقویت زیرساخت‌ها به توسعه صادرات می‌انجامد، گفت: برای افزایش ظرفیت ترانزیت و صادرات کالا از مرزهای استان اهتمام داریم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسدالله عباسی عصر چهارشنبه در جلسه گفت وگو دولت و بخش خصوصی در رشت افزود: ما وارث کارهای انجام نشده ای هستیم که دپو شده است، بنابراین باید جهادی کارها به صورت تخصصی، ویژه و با فوریت انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه تهدیدات برای ما تبدیل به فرصت شده است، اظهار داشت: باید موانع احتمالی موجود برای کاهش ترانزیت از استان رفع شود و اجازه ندهیم که سلیقه طرف مقابل در میزان ترانزیت از کشورمان و مرزهای استان تاثیرگذار باشد.

وی با اشاره به پروژه در دست اجرای راه آهن رشت - کاسپین اظهار داشت: طی چندین ماه آینده این پروژه در استان به بهره برداری می رسد که نقش اثر گذاری در صادرات کشور ایفا می کند.

استاندار گیلان افزود: همچنین با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب و اهتمام دولت، احداث پروژه رشت - آستارا نیز با جدیت دنبال می شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان نیز در این نشست با اشاره به تخصیص اعتبارات در مجلس برای تجهیزات لازم در گمرکات اظهار داشت: در همین راستا ۱۵ دستگاه ایکس ری وارد کشور شده اما فقط یک دستگاه در گمرک آستارا برای گیلان اختصاص یافته است.

کاظم دلخوش اباتری افزود: با وجود ورود ۱۵ دستگاه ایکس ری برای گمرکات در کشور، گمرکات بندر انزلی فاقد دستگاه ایکس ری است.

کشتی های ترانزیتی سوختی در بندرانزلی پهلو می گیرند

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با بیان اینکه خوشبختانه ترانزیت مواد نفتی در بنادر استان راه اندازی شده ،گفت: بزودی شاهد پهلو گیری کشتی های ترانزیتی سوختی در بندر انزلی و ترانزیت از روسیه به کشورهایی همچون عراق و ارمنستان خواهیم بود.

حسین یونسی غروب چهارشنبه در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی با بیان اینکه ۵۰ درصد عملیات کانتینری بنادر شمالی در بتدر انزلی انجام می شود، افزود: از مرداد ماه حضور کشتی ها در بنادر ما افزایش یافته و روزانه حضور هشت تا ۹ فروند کشتی را در بندر انزلی روئیت می کنیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان در بخش دیگری از سخنانش به ظرفیت انبارش بنادر استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در بندر انزلی حدود ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تن ظرفیت انبار کالا از مخازن نفتی تا سیلوی غلات، انبارهای خوراکی و محوطه های روباز داریم که از این ظرفیت فقط دو میلیون تن در سال بهره برداری می شود.

وی افزود: همچنین در بندر آستارا یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن انبار ش داریم که از این ظرفیت ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار تن استفاده می شود.

یونسی با بیان اینکه کاهش تراز آب دریای خزر دغدغه همه کشورهای حاشیه خزر است، گفت: کاهش تراز آب در سواحل آستارا شدت بیشتری دارد اما ما توانستیم هر دو بندر را فعال نگاه داریم.

یونسی با اشاره به حضور کشتی تانکر به ظرفیت هفت هزار تن در دریای خزر گفت: بندر امیر آباد این کشتی را پذیرش نکرد اما در بندر انزلی پذیرای این کشتی با ظرفیت هفت هزار تن شدیم و توانستیم بندر انزلی را به جایی برسانیم که مشکل لایروبی ندارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان همچنین از خرید چهار دستگاه جرثقیل در راستای تقویت کریدور شمال- جنوب خبر داد و گفت: البته سه ماه است که این دستگاه‌ها هنوز ترخیص نشده و امیدواریم بتوانیم هر چه سریعتر ترخیص آنها را انجام دهیم.

هادی تیزهوش تابان رئیس اتاق بازرگانی ، صنایع، معادن و کشاورزی گیلان نیز در این جلسه اظهار داشت: در دو سال اخیر بیش از ۶۵ هزار گواهی مبداء ( ct۳) در کشور صادر شده است که ۸۰ درصد آن از مبداء گیلان بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha