۳۰ آذر ۱۴۰۱، ۱۸:۱۸
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 84977144
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شهرستان شیروان آغوش خود را برای میزبانی از ۶ شهید گمنام گشود

بجنورد-ایرنا- کاروان خودرویی حامل ۶ شهید گمنام تازه تفحص شده دوران هشت سال دفاع مقدس، عصر چهارشنبه با استقبال پرشور و گسترده اقشار مختلف مردم وارد شهرستان شیروان شد.

به گزارش شامگاه چهارشنبه ایرنا، فرماندار شیروان در آیین وداع با شهدای گمنام در محل مسجد جامع شهرستان با اشاره به ترفندها و نیرنگ‌های دشمن، گفت: هوشیاری و حضور مردم به صحنه نقشه‌های دشمن را خنثی می‌کند.

دولت اسماعیل زاده با اشاره به ضرورت برگزاری مراسم و محافل شهدا، بیان کرد: جامعه امروز به شدت نیازمند فرهنگ ایثار و شهادت است و برگزاری مراسم شهدا در ترویج این فرهنگ بسیار اثرگذار است.

وی با بیان اینکه شهدا گنجینه معنوی و ماندگار انقلاب اسلامی هستند، اظهار کرد: عزت، اقتدار، امنیت و آرامش جامعه را مدیون شهدا هستیم.

اسماعیل زاده با اشاره به اهمیت احیای فرهنگ ایثار و شهادت، افزود: غفلت از فرهنگ ایثار و شهادت پاشنه آشیل ما در برابر دشمن است و هر زمانی از این فرهنگ فاصله گرفتیم ضربه خوردیم.

فرماندار شیروان با بیان اینکه وظیفه همه مردم و مسئولان انتقال سیره اخلاقی و عبادی شهدا به نسل‌های بعدی است، عنوان کرد: امروز تکلیف ما مسئولان تبیین سیره سیاسی شهدای عزیز است.

دل های بی قرار مردم شهرستان چند روزی است که برای ورود شهدای گمنام لحظه شماری می کند و امروز در آخرین روز از فصل پاییز در هوای سرد و بارانی قلب های آنان بیشتر از هر زمان دیگری می تپید و نفس های آنان به شماره افتاد.

در حالی که مداح اهل بیت می‌خواند: «کجایید ای شهیدان خدایی، بلا جویان دشت کربلایی» حاضران با اشک‌های که بر روی گونه‌هایشان جاری بود، یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس به ویژه شهدای گمنام را گرامی داشتند.

مراسم تشییع شهدای گمنام این شهرستان، صبح روز پنج شنبه از محل مسجد جامع شیروان انجام می شود.

اعلام برنامه تشییع

بر اساس برنامه اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی، این استان به مدت ۶ روز میزبان این لاله های سرخ هستند و مراسم استقبال در هر شهرستان ساعت ۱۵ و مراسم وداع بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد جامع آن شهرستان برگزار می شود.

این آیین ابتدا در شهرستان فاروج، شیروان، اسفراین، جاجرم، گرمه، رازو جرگلان، مانه و سملقان و در نهایت مرکز استان برگزار می شود.

شهدای گمنام در پادگان یگان ویژه نیروی انتظامی استان، اداره کل فرهنگ و ارشاد استان، دادگستری کل، پتروشیمی بجنورد، در ستاد فرماندهی فراجای مانه و سملقان و روستای گزآباد این شهرستان تدفین خواهند شد.

خراسان شمالی بیش از سه هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است، همچنین بیش از ۳۵ هزار رزمنده در دوران دفاع مقدس در عملیات ها حضور داشته اند.

تعداد کل ایثارگران این استان ۱۰ هزار ۲۷۷ نفر، تعداد کل آزادگان ۳۹۷ نفر و جانبازان هفت هزار و ۲۳۲ نفر است.

خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد و در شمالشرق کشور واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha