۳۰ آذر ۱۴۰۱، ۲۰:۰۵
کد خبر: 84977207
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حمایت رییس جمهور روسیه از افزایش ۳۰ درصدی نیروهای مسلح این کشور

تهران-ایرنا- ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه روز چهارشنبه از افزایش ۳۰ درصدی نیروهای مسلح این کشور حمایت کرده و گفت که مسکو باید از مشکلاتی که با آن‌ها در اوکراین مواجه شده است درس گرفته و آن‌ها را حل کند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از "رویترز"، سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه در کنفرانس سالانه ارتش این کشور، پیشنهاد کرد که نیروهای مسلح از۱.۱۵ میلیون نفر به ۱.۵ میلیون نفر افزایش یابد.
شویگو در این مراسم به پوتین گفت که این افزایش نیروهای نظامی "برای تضمین حل مشکلات مربوط به امنیت نظامی روسیه" ضروری است.
وزیردفاع روسیه ادامه داد، ۶۹۵ هزار نفر از نیروهای مسلح باید سربازان حرفه‌ای و قراردادی باشند.
پوتین در تابستان امسال طی فرمانی تعداد نیروهای مسلح این کشور را حدود ۱۳۷ هزار نفر افزایش داد. با این افزایش تعداد کل نیروهای مسلح ارتش روسیه به ۱. ۱۵ میلیون نفر رسید. رییس جمهور روسیه همچنین بیش از ۳۰۰ هزار سرباز ذخیره را برای پشتیبانی از نیروهای ارتش این کشور در اوکراین فراخوانده است.
آمریکا و تحلیلگران نظامی غربی ادعا می‌کنند که ده‌ها هزار سرباز روس در طول ۱۰ ماه جنگ در اوکراین کشته شده‌اند.
وزیر دفاع روسیه در ۲۱ سپتامبر اعلام کرده بود که حدود ۵ هزار و ۹۳۷ نیروی روس در جنگ با اوکراین کشته شده‌اند.
به گزارش ایرنا، مقام‌های روس و برخی کارشناسان و رسانه‌های غربی، جنگ اوکراین را جنگ نیابتی بین غرب و روسیه توصیف کرده‌اند.
آمریکا و متحدانش دهها میلیارد دلار کمک نظامی روانه اوکراین کرده، دهها هزار نظامی اوکراینی را آموزش داده و از کی یف حمایت اطلاعاتی و پشتیبانی برنامه ریزی به عمل آورده‌اند.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha