۳۰ آذر ۱۴۰۱، ۲۳:۱۱
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 84977243
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زلزله بشرویه خسارتی نداشت

۳۰ آذر ۱۴۰۱، ۲۳:۱۱
کد خبر: 84977243
زلزله بشرویه خسارتی نداشت

بیرجند- ایرنا- مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: زلزله‌ای به بزرگی ۳.۹ ریشتر حوالی بشرویه را لرزاند و تاکنون هیچ خسارتی گزارش نشده است.

محمد علی آخوندی، شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این زلزله ساعت ۲۰ و ۳۹ ثانیه امشب حوالی بشرویه را لرزاند و مردم روستای «کرند» هم آن را احساس کردند.

وی ادامه داد: این زمین‌لرزه به بزرگی ۳.۹ درجه در امواج درونی زمین (ریشتر)، در عمق ۱۰ کیلومتری زمین و ۴۰ کیلومتری ارسک بشرویه رخ داده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی افزود: بامداد امروز نیز زمین لرزه‌ای به بزرگی ۳.۲ ریشتر حوالی بشرویه را لرزانده بود.

وی اظهار داشت: با توجه به زلزله‌ای ۵.۴ ریشتری که ۲۲ آذرماه این منطقه را لرزانده بود گروه‌های ارزیاب در منطقه فعال هستند و تاکنون گزارشی از خسارت‌های احتمالی دریافت نشده است.

آخوندی با اشاره به اینکه برخی از منازل از زلزله قبل دچار ترک شده‌اند افزود: گروه‌های امدادی و ارزیاب مردم را به مکان‌های امن هدایت می‌کنند و در صورت نیاز چادر نزدیک به محل زندگی برای اسکان برپا می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی به فعال بودن گسل ارسک و بشرویه اشاره کرد و گفت: با توجه به بررسی گروه‌های علمی، چون این گسل بزرگ در همان زلزله هفته پیش فعالیت داشته لذا زلزله بزرگتری در این منطقه نخواهیم داشت ولی پس لرزه‌ها ممکن است تا دو ماه ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به حضور سه تیم ارزیاب در منطقه بشرویه یادآور شد: گروه‌های ارزیاب از همان زلزله اولیه فعال شده اند همچنین نیروهای امنیتی، بخشداری و بنیاد مسکن هم در منطقه حضور مستمر دارند تا مردم را به اسکان در مکان‌های امن هدایت کنند.

آخوندی عنوان کرد: از آنجایی که چند زلزله در این منطقه از هفته پیش تاکنون رخ داده لذا تمامی حسینیه‌ها و مساجد به عنوان اسکان اضطراری برای مردم آماده شده است.

۲۲ آذرماه نیز زلزله ای به بزرگی ۵.۴ ریشتر بشرویه را لرزاند و ۳۹۰ واحد مسکونی شهری و روستایی بر اثر این زلزله خسارت دیده که نیازمند بازسازی است.

مرکز شهرستان بشرویه در ۳۰۰ کیلومتری بیرجند است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha