۱ دی ۱۴۰۱، ۸:۰۶
کد خبر: 84977322
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

آیین سنتی شب یلدا در یزد برگزار شد

۱ دی ۱۴۰۱، ۸:۰۶
کد خبر: 84977322
آیین سنتی شب یلدا در یزد برگزار شد

یزد- ایرنا- آیین سنتی و فرهنگی شب یلدا با حضور اقشار مختلف مردم و خانواده‌ها چهارشنبه شب به نحو باشکوه در اکثر مناطق و شهرستان‌های تابعه استان یزد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مردم استان یزد بر اساس یک رسم دیرینه تاریخی و فرهنگی با برپایی دورهمی‌های خانوادگی و با حضور بزرگان فامیل شب یلدای خود را برگزار کردند.

این آیین کهن امسال به دلیل تقارن با ایام فاطمیه همراه با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی در برخی از امامزادگان و در جوار گلزارهای شهیدان انقلاب اسلامی برگزار شد.

همچنین به دلیل حضور ۱۵ شهید گمنام در استان یزد در برخی از مناطق برنامه بزرگداشت شب یلدا در کنار شهدا و همراه با برنامه‌های ارزشی و معنوی اجرا شد.

برخی از شهروندان در شب یلدا به منظور دستگیری از اقشار آسیب‌پذیر و نیازمندان جامعه نسبت به توزیع نذری و تامین برخی از کالاهای آنها اقدام کردند.

سرکشی به خانواده‌های شهیدان و برگزاری شب یلدا در کنار آنها از دیگر برنامه‌های خاصی بود که با حضور مردم و مسئولان در برخی از مناطق صورت گرفت .

یلدا قدمت هفت هزار ساله دارد و با آیین های خاصی در میان ایرانیان برپا می‌شود و این یعنی اینکه در هفت هزار سال پیش پدران و مادران ما به علم درازترین شب سال دست یافته بودند.

آیین سنتی شب یلدا در یزد برگزار شد

آیین‌های شب یلدا در طول زمان دچار تغییر شده اما این سنت دیرینه همچنان در کشور ما باقیست و این شب بهانه ای برای دور هم جمع شدن، پشت درب گذاشتن غم‌ها و غصه‌ها و مشکلات زندگی است.

زندگی ماشینی و گرفتاری‌های روزانه آنچنان ما را در خود غرق کرده که یادمان می رود تا از یکدیگر یادی کنیم، فاصله ها زیاد شده و این اصلا خوب نیست و حالا یلدا بهترین بهانه برای جبران این فاصله هاست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha