۳ دی ۱۴۰۱، ۱۰:۵۳
کد خبر: 84977462
T T
۶ نفر

برچسب‌ها

هواشناسی همدان از تداوم بارش برف در استان خبر داد

همدان- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: در پی فعالیت یک سامانه بارشی، ریزش پراکنده و خفیف برف تا روز یکشنبه در آسمان بیشتر نقاط استان ادامه دارد.

روح الله زاهدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان در ۲۴ ساعت آینده تمام ابری، همراه با ریزش پراکنده برف و مه پیش‌بینی می‌شود.

وی اظهار داشت: در پی فعالیت این سامانه دمای کمینه استان بین پنج تا هفت درجه سانتیگراد افزایش یافته است که با خروج سامانه شاهد کاهش محسوس دمای صبحگاهی خواهیم بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان ادامه داد: در شب گذشته نهاوند با ۲۰ میلیمتر، ملایر با ۱۲ میلیمتر، اسدآباد با هشت میلیمتر، فرودگاه همدان و قهاوند نیز با ۶ میلیمتر بیشترین بارش برف را به خود اختصاص دادند و کمترین بارش برف در شهرستان رزن به میزان یک میلیمتر ثبت شده است.

زاهدی با تاکید بر اینکه کوهنوردان باید از صعود به ارتفاعات الوند خودداری کنند گفت: به دلیل یخ زدگی و لغزندگی سطح معابر، رانندگان برای تردد در محورهای ارتباطی استان همدان زنجیر چرخ و امکانات گرمایشی را همراه داشته باشند.

وی گفت: فامنین با هشت درجه سانتیگراد بالای صفر بیشترین دما و گل تپه با چهار درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین دمای هوا در استان همدان را در ۲۴ ساعت گذشته ثبت کردند.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان اظهار داشت: بیشینه دمای هوای شهر همدان در ۲۴ ساعت گذشته ۶ درجه سانتیگراد بالای صفر و کمینه دمای هوای این شهر یک درجه سانتیگراد زیر صفر به ثبت رسیده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha