۱ دی ۱۴۰۱، ۱۱:۲۹
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84977489
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۸۲ اتاق بهداشت در مدارس کردستان راه‌اندازی شد

سنندج- ایرنا- معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان گفت: در سال جاری ۱۸۲ اتاق بهداشت به منظور ارتقای سلامت جسمانی دانش‌آموزان در سطح مدارس استان دایر شد.

افشین خوشگوار روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: تا پایان سال ۱۴۰۰ در مجموع ۳۰۰ اتاق بهداشت در مدارس استان وجود داشت که در سال جاری در یک مرحله ۶۲ اتاق و در یک مرحله نیز ۱۲۰ اتاق بهداشت در مدارس استان راه‌اندازی شد و تعداد این اتاق‌ها به ۴۸۲ مورد افزایش یافت.

وی افزود: ایجاد اتاق بهداشت در مدارس از محل اعتبارات سرانه عمومی از برنامه های استان است و در سال تحصیلی جاری برای راه‌اندازی این تعداد اتاق مدارس، ۱۰ میلیارد ریال اختصاص یافته است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان یادآور شد: با راه‌اندازی اتاق بهداشت در مدارس، فعالیت‌ها و برنامه‌های این بخش از انسجام و سازماندهی مناسب‌تری برخوردار شده و مراقبین سلامت بهتر می‌توانند خدمات بهداشتی و آموزشی خود را به دانش آموزان ارائه کنند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۲۲۰ نفر مراقب سلامت در مدارس کردستان فعالیت دارند که در این راستا نیاز استان ۴۰۰ مراقب است که امید می‌رود سایربخش‌ها و دستگاه‌های مرتبط با موضوع برای افزایش تعداد اتاق‌های بهداشت در سطح مدارس، آموزش و پرورش را یاری کنند.

خوشگوار اظهار کرد: در مدت یکسال گذشته در زمینه توسعه زیرساخت، سخت افزار و نرم افزار، توجه ویژه ای به حوزه تربیت بدنی و سلامت شده است.

او اظهار کرد: در اجرای طرح شهید سلیمانی و ایجاد فضاهای ورزشی درون مدرسه ای، ۴۲ فضای ورزشی شامل ۳۵ زمین چمن مصنوعی و هشت سالن ورزشی در مدارس استان احداث می شود.

اتاق بهداشت در مدارس پرجمعیت و همچنین مدارسی که مراقب سلامت دارند راه‌اندازی می شود و این اتاق ها به امکانات و تجهیزاتی از جمله تخت معاینه، قدسنج، ترازو، میزپانسمان و جعبه کمک‌های اولیه مجهز بوده و اقداماتی از جمله معاینات غربالگری دانش‌آموزان، قد و وزن، ارائه خدمات بهداشتی و کمک های اولیه در آن انجام می شود

استان کردستان ۳۰۰ هزار دانش‌آموز دارد که در سه هزار و ۸۰۰ واحد آموزشی تحصیل می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha