مسوولان زنجانی نسبت به موضوع جوانی جمعیت توجه جدی داشته باشند

زنجان - ایرنا - استاندار زنجان گفت: مساله سالمندی جمعیت یکی از معضلات پیش روی کشورمان است و هر کسی دغدغه ایران را دارد باید نسبت به این معضل توجه و حساسیت مضاعفی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن افشارچی روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان با اشاره به اهمیت جوانی جمعیت در رشد و توسعه افزود: همه ما مسلمان هستیم و وظایف در این خصوص مشخص است از این رو همه مسوولان و دستگاه‌های متولی امر نیز باید به این موضوع توجه جدی داشته باشند چراکه وظیفه سنگینی در تبیین ضرورت رشد و جوانی جمعیت بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه در برخی مواقع، نفع فردی در مقابل نفع جمعی قرار می‌گیرد، اضافه کرد: در زمان حاضر شعارهایی نظیر مشکل اقتصادی در خصوص عدم فرزند آوری مطرح می‌شود اما طبق گزارش اعلام شده در استان های برخوردار نرخ باروری کمتر از استانهای محروم است.

افشارچی با بیان اینکه در زمان حاضر در حوزه جمعیتی نیز مردم باید به نفع جمعی فکر کنند، خاطرنشان کرد: متولیان امر نیز باید برای پیشبرد کارها به قانون جوانی جمعیت توجه و به آن عمل کنند.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه تمامی دستگاه‌های اجرایی در این خصوص وظایفی دارند و تعهدنامه ای به رییس دستگاه ها ابلاغ خواهد شد، ادامه داد: به عنوان مثال در خصوص فرزند آوری، بانوان شاغل نگران هستند، که پس از مرخصی زایمان، امنیت شغلی آنان تامین شده و به خطر نیفتد.

وی با اشاره به اینکه مشوق ها و انگیزه های لازم برای فرزند آوری مادران در استان باید مهیا شود، اظهار داشت: هر سه ماه یکبار موارد و مسائل محوله به هر دستگاه اجرایی استان مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه موضوع افزایش جمعیت مساله ساده ای نیست که بتوان به راحتی از آن گذشت، ادامه داد: کشورهای دارای جمعیت بالا همانند هندوستان دارای رشد اقتصاد بالایی نیز هستند و باید این مهم را مد نظر قرار داد.

وی با بیان اینکه تلاش می شود در جلسات آتی به سوالات مدیران در این خصوص پاسخ داده شود، اضافه کرد: حوزه بهداشت و درمان نیز در این خصوص به ویژه برای مادرانی که قصد سقط جنین دارند، اقدامات و فرهنگ سازی را مورد توجه قرار دهد.

افشارچی تقویت بخش درمان ناباروری دانشگاه علوم پزشکی زنجان را خواستار شد و خاطرنشان کرد: مرکزی نیز برای سرویس دهی به مادران باردار و کاهش هزینه های آزمایش‌های آنان در مجموعه های دولتی علوم پزشکی ایجاد شود.

استاندار زنجان همچنین با اشاره به مشکل کم آبی در استان اظهار داشت: برای رفع این مشکل چاه‌های مختلفی حفاری می‌شود، این در حالی است که با صرفه جویی در مصرف آب می توان از برداشت های بی رویه از منابع آبهای زیرزمینی و تشدید این مشکل جلوگیری کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha