۱.۵ میلیون تن محصول باغی در آذربایجان غربی تولید شد

ارومیه - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: امسال بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن محصولات باغی در استان تولید و روانه بازار مصرف شده است.

به گزارش ایرنا، اکبر کرامتی روز پنجشنبه در کمیته فنی باغبانی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود : از این میزان، دانه دارها ۶۵ هزار هکتار سطح زیر کشت با یک میلیون و ۱۲۸ هزار تن، هسته دارها با ۲۰ هزار هکتار سطح زیر کشت و ۱۸۵ هزار تن تولید، دانه ریزها با ۲۱ هزار هکتار سطح زیر کشت و ۱۸۶ هزار تن تولید، میوه خشک با هفت هزار و ۷۰۰ هکتار سطح زیر کشت، گیاهان دارویی با یکهزار و ۶۰۰ هکتار سطح زیر کشت، سبزی و صیفی با ۶۱ هکتار و ۱۰ هزار تن تولید در سال هستند.

وی بیان کرد: میزان تولید سیب درختی استان امسال از سطح ۶۵ هزار هکتار اراضی زیر کشت یک میلیون و ۱۲۲ هزار تن بوده که حدود ۸۲ هزار تن به مصرف تازه خوری رسیده و ۸۰۰ هزار تن به سردخانه های نگهداری میوه منتقل و ۲۴۰ هزار تن آن نیز سیب صنعتی بوده است.

وی با بیان اینکه این میزان محصول، در شرایط اقلیمی شهرستانهای ارومیه، اشنویه، نقده، پیرانشهر و میاندواب تولید شده است، افزود: آذربایجان غربی یک سوم سیب کشور را تولید می‌کند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: حذف و جایگزینی باغات درجه ۳ و اصلاح و احیای باغات درجه ۲ با ارقام کم آب بر و متناسب با شرایط اقلیمی هر منطقه دردستور کار قرار دارد.

در ادامه این جلسه در خصوص نقشه راه بهبود وضعیت سیب درختی دراستان و وضعیت تولید نهال در سال جاری توسط اعضای حاضر در جلسه مباحثی مطرح وپیشنهادات کاربردی در این زمینه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha