نماینده ولی فقیه در لرستان: دشمن عقاید جوانان را هدف قرار داده است

خرم‌آباد - ایرنا - نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد گفت: دشمن عقاید و افکار جوانان را هدف قرار داده است تا اقشار مختلف را نسبت به آموزه های دینی بدبین کند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی دفتر امام جمعه خرم‌آباد، حجت الاسلام و المسلمین سیداحمدرضا شاهرخی در گردهمایی مسوولان ستادهای نماز جمعه استان اظهار کرد: دشمن با هدف تغییر عقاید جوانان و نوجوانان نسبت به آموزه‌های دینی، بدبین و بی تفاوت کردن آنها نسبت به باورها و عقاید اسلامی تلاش می کند که ستاد نمازجمعه در مقابل این تهاجم نقش مهمی دارد.

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: حوادث و تغییرات فرهنگی، حاصل فعالیت های پنهان دشمن است که طی چندین دهه به صورت شبکه‌ای انجام داده است که ستادهای نماز جمعه باید با همکاری دیگر موسسات فرهنگی، این تغییرات را رصد، پیشگیری و درمان کنند.

حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی افزود: مقابله با تاکتیک‌های ضد فرهنگی دشمن باید باتوجه به گسترش علم و فناوری و با استفاده از خرد جمعی، هم‌افزایی گروه های جهادی و انقلابی و کمک نخبگان و کارشناسان مناطق مختلف باشد.

وی بر تعامل سازنده ستاد نماز جمعه با طبقات و اقشار مختلف جامعه تاکید کرد و ادامه داد: این امر حائز اهمیت و کارساز است تا بتوان با اخلاق حسنه،گفتار پسندیده، بر اساس دعوت قرآن با کمک حکمت، استدلال و منطق، گفت وگوی سازنده و استفاده از تمام ظرفیت ها با جنگ فرهنگی دشمن مقابله کرد.

وی بیان کرد: امامان جمعه سخنگوی انقلاب و باید رفتار، گفتار و کردار افرادی که در کنار آنها هستند در راستای اهداف انقلاب باشد اما نباید کسانی از جمله برخی احزاب و گروه‌های سیاسی احساس کنند ستادهای نماز جمعه زیر چتر آنان می باشند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی اعضای ستادهای نماز جمعه را در مقابل تلخی ها به سعه صدر دعوت کرد و ادامه داد: باید برای جذب حداکثری به نماز جمعه تلاش کرد بنابراین اعضای ستاد به دلیل ارتباط با گروه ها و افراد مختلف باید در مقابل تلخی ها و برخوردهای خشن ، گذشت، سعه‌صدر و روی گشاده داشته باشند.

به گفته وی نماز جمعه مرکز تقوا، قرارگاه فرهنگی، بصیرت و معرفت افزایی است که مقدمات این امر مهم با تلاش، زحمات و همکاری دسته جمعی اعضای ستادها انجام می شود.

وی گفت: تمام فعالیت‌های فرهنگی نماز جمعه به ویژه در شهرهایی که موسسات و سازمان‌های تبلیغاتی دیگری به جز این نهاد ندارند با همراهی و همدلی امام جمعه و اعضای ستاد صورت می گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی ادامه داد: فعالیت‌های ستادهای نماز جمعه بر اساس فرهنگ زیست بومی هر منطقه با هماهنگی و توافق شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان و مرکز می باشد بنابراین ستاد باید نقشه راه را بداند و به آن عمل کند.

وی تصریح کرد: ستادهای نمازجمعه باید مقابل تهاجم فرهنگی دشمن، اقدامات ضد فرهنگی و ضد دینی نظام سلطه و افرادی که در صدد تخریب فعالیت‌های فرهنگی هستند هوشیار باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha