زمین‌های فاقد سند شهرکرد مشمول دریافت جواز ساخت شدند

شهرکرد-ایرنا- رییس شورای اسلامی مرکز چهارمحال و بختیاری: زمین‌های فاقد سند و دارای قولنامه‌ معتبر مرکز استان با مصوبه شورای شهر و همکاری دستگاه‌های نظارتی، مشمول دریافت جواز ساخت شدند.

مصطفی حیدری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس این مصوبه شورای اسلامی شهرکرد، شهرداری مجاز است نسبت به صدور پروانه ساخت برای زمین‌های فاقد سند مالکیت و قولنامه‌ای اقدام کند.

وی ادامه داد:مصوبه شورای اسلامی مرکز چهارمحال و بختیاری با همکاری دستگاه‌های نظارتی، منجر به بازشدن گره‌ کور ساخت و ساز در مرکز اُستان می‌شود و نقش مهمی در رونق گرفتن ساخت و ساز و احیای بافت فرسوده شهرکرد دارد.

وی اظهار داشت:این مصوبه موجب تسهیل روند بازسازی بافت تاریخی مرکز شهرکرد می‌شود که پیامد آن ایجاد درآمدزایی پایدار برای شهر است و در این حوزه با همکاری بخش خصوصی و بهره‌مندی از اعتبارات ملی می‌توان اقدامات زیادی برای عمران و آبادانی شهر انجام داد.

حیدری تاکید کرد: اجرای این مصوبه نیازمند همکاری دستگاه‌های نظارتی استان دارد و می تواند به عنوان الگو، با تصویب شوراهای اسلامی شهرهای استان در سایر شهرهای چهارمحال و بختیاری نیز استفاده شود و موجب توسعه محله های کم برخوردار شود.

وی اضافه کرد:تعدادی از شهروندان برای انجام عملیات ساخت‌وساز نیازمند دریافت پروانه ساختمان بودند که به علت آنکه زمین‌ها و یا منازل مسکونی قدیمی آن‌ها فاقد سند مالکیت بود، امکان دریافت جواز ساخت نداشتند ولی با مصوبه جدید شورای اسلامی شهرکرد، دیگر الزام داشتن سند برای گرفتن جواز ساخت وجود ندارد.

رییس شورای اسلامی شهرکرد ادامه داد: شهروندان شهرکردی می‌توانند، با داشتن قولنامه معتبر نیز اقدام به دریافت پروانه ساختمانی برای همه انواع کاربری‌ها کنند که البته ضوابط شهرداری در صدور پروانه‌های ساخت باید به طور کامل اجرا شود.

حیدری خاطر نشان کرد: تعدادی از زمین‌های محله ۳۲ منظریه شهرکرد، فاقد سند مالکیت هستند که صاحبان این املاک نیز می‌توانند با استفاده از این مصوبه اقدام به دریافت پروانه ساخت و شروع عملیات ساختمانی کنند.

وی تاکید کرد: ۵۰ درصد تخفیف در هزینه‌های صدور پروانه ساخت، برای بافت فرسوده شهرکرد در نظر گرفته شده است که می‌تواند نقش مهمی در تشویق مردم به احیای بافت قدیمی شهر داشته باشد.

وی یادآور شد:زمین های قولنامه‌ای در مرکز استان که از سنوات گذشته مالکان آنها برای دریافت مجوز تقاضا داده بودند، در اولویت دریافت جواز ساخت قرار دارند.

به گزارش ایرنا، شهر شهرکرد به عنوان مرکز چهارمحال و بختیاری حدود ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha