موج جدید سرما چهارمحال و بختیاری را فرا می‌گیرد

شهرکرد-ایرنا- معاون توسعه، پیش‌بینی و مخاطرات جوی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: موج جدید سرما به‌ دنبال بارش‌های روزهای جمعه و شنبه، استان را فرا می‌گیرد و برای روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته پیش‌رو کاهش دما و در برخی نقاط مه و کاهش دید افقی انتظار می‌رود.

معصومه نوروزی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا شهرکرد افزود: براساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی،سامانه بارشی که روز پنجشنبه از منطقه کوهرنگ وارد چهارمحال و بختیاری شد تا اوایل روز یکشنبه هفته پیش‌رو در استان فعال خواهد بود.

وی ادامه داد: همه مناطق استان در دامنه فعالیت این سامانه فعال بارشی قرار خواهد گرفت که در این مدت در سطح چهارمحال و بختیاری به تناوب بارش برف و باران، وزش باد، در ارتفاعات کولاک برف، مه و کاهش دید پیش‌بینی می‌شود.

نوروری تصریح کرد:این سامانه بارشی تا روز دوشنبه به‌طور کامل از استان خارج خواهد شد و با خروج آن برای روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته پیش‌رو کاهش دما و در برخی نقاط مه و کاهش دید افقی انتظار می‌رود.

معاون توسعه، پیش‌بینی و مخاطرات جوی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت:در ۲۴ ساعت آینده برای استان هوایی نیمه ابری تا ابری در بعضی ساعت‌ها بارش باران و برف گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی یادآور شد: در روزهای آینده کمینه دماها در سراسر استان روند کاهشی خواهد داشت و در ۲۴ ساعت گذشته شهرکرد، بروجن و کوهرنگ با کمینه دمای منفی یک درجه سانتیگراد، خنک‌ترین نقاط اُستان و لردگان و مال خلیفه با بیشینه ۱۰ درجه سانتیگراد گرم‌ترین نقاط استان بودند.

موج جدید سرما چهارمحال و بختیاری را فرا می‌گیرد

موج جدید سرما چهارمحال و بختیاری را فرا می‌گیرد

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه‌های زاینده‌رود، کارون و بخشی از دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha