۲ دی ۱۴۰۱، ۸:۵۱
کد خبر: 84977977
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آیین وداع با ۱۵ شهید گمنام در استان یزد برگزار شد

یزد- ایرنا- آیین وداع با ۱۵ شهید گمنام تازه تفحص شده پنجشنبه شب با حضور جمعی از خانواده شهدا و ایثارگران و اقشار مختلف مردم در یزد و ۱۰ شهرستان دیگر استان برگزار شد .

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این مراسم‌های معنوی که در برخی مساجد و امامزادگان برگزار شد مردم ولایتمدار به خصوص نوجوانان و جوانان با ذکر فاتحه و گلباران پیکرهای مطهر شهیدان با اهداف و آرمان های والای شهدای انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند .

آیین استقبال از ۱۵ شهید گمنام روز ۲۴ آذرماه جاری با حضور مردم و مسئولان در فرودگاه شهید صدوقی یزد انجام شد و قرار است پیکرهای پاک این شهدا در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در یزد و مناطق مختلف در روز ششم دی ماه جاری تشییع و تدفین شود.

پیکر مطهر پنج شهید گمنام در شهرستان یزد در پارک آزادشهر، میدان حج امام شهر، محله نجف‌آباد، سایت علویه مسکن مهر و روستای اکرمیه به خاک سپرده می‌شوند.

آیین تدفین یک شهید نیز در محله اله آباد شهر زارچ، سه شهید در شهرستان تفت، ۲ شهید در شهرستان اردکان، ۲ شهید در شهرستان مهریز، یک شهید در شهرستان بافق و یک شهید نیز در بخش اسفندآباد شهرستان ابرکوه برگزار می‌شود.

تاکنون ۱۶۵ شهید گمنام در ۸۵ یادمان استان یزد دفن شده‌اند و با شهدایی که هم اکنون میهمان یزد هستند تعداد شهدای گمنام استان به ۱۸۰ شهید می‌رسد.

استان یزد چهار هزار شهید تقدیم انقلاب‌ کرد و ۵۰ هزار رزمنده و ۳۲۰ هزار بسیجی سازماندهی شده دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha