پیکر یک شهید گمنام دفاع مقدس وارد شهرستان مرزی خواف شد

گناباد-ایرنا- پیکر یک شهید گمنام دوران دفاع مقدس روز جمعه در میان استقبال مردم و مسوولان خواف وارد این شهرستان جنوبی و مرزی استان خراسان رضوی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این آیین که با حضور آحاد مختلف مردم شیعه و سنی و خانواده های معظم شهدا و ایثارگران، مسوولان و فرماندهان نظامی و انتظامی خواف برگزار شد پیکر مطهر شهید گمنام دوران دفاع مقدس بعد از ورود به شهرستان خواف برای تشییع به بخشهای جلگه زوزن و سنگان انتقال یافت.

مسوول دفتر حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خواف در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این مطلب افزود: همزمان با ایام فاطمیه و در آستانه سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) بار دیگر عطر یاد و نام شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت با ورود شهید گمنام در این شهرستان مرزی گسترش یافت.

حسن زنگویی افزود: پیکر مطهر این شهید گمنام در ابتدا بعد از برگزاری آیین استقبال به بخش جلگه زوزن این شهرستان انتقال یافت و بعد از برگزاری آیین تشییع و وداع برای برگزاری آیین مشابه به بخش سنگان منتقل می‌شود.

وی اضافه کرد: پیکر این شهید گمنام بعد از یک روز تشییع و تدفین در این بخشها به تربت حیدریه انتقال می یابد و همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در این شهرستان تشییع و تدفین می شود.

مسوول دفتر حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خواف گفت: این شهید گمنام در زمان شهادت ۲۰ سال سن داشته است و در دی ماه سال ۱۳۶۵ و در عملیات کربلای پنج و عملیات شلمچه به شهادت رسیده است.

۶ شهید گمنام دوران دفاع مقدس طی سالهای گذشته در شهرستان خواف و بخشهای سلامی و شهر قاسم آباد از توابع این شهرستان دفن شده اند که با شناسایی پیکر شهید زکی هم اکنون پنج شهید گمنام در خواف مدفون هستند.

شهرستان ۱۶۰ هزار نفری خواف با ۱۱۰ شهید، ۲۸۹ جانباز و ۳۴ آزاده در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha