۱۴۸ هزار گلستانی‌ واجد شرایط کارت هوشمند ملی ندارند

گرگان - ایرنا - مدیرکل ثبت احوال گلستان‌ گفت: یک میلیون و ۴۷۰ هزار و ۵۵۵ شهروند استان متقاضی دریافت کارت هوشمند ملی بودند که از این تعداد برای یک میلیون و ۳۲۷ هزار و ۱۶۶ نفر کارت صادر شده و ۱۴۸ هزار و ۳۸۹ نفر هنوز فاقد این سند هویتی هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا حمیدرضا مطیع روز جمعه در مصلی گرگان اظهار کرد: براساس اعلام مرکز آمار ایران تا پایان سال ۱۴۰۰ جمعیت این استان یک میلیون و ۹۷۲ هزار و ۹۰۰ نفر بود که یک میلیون و ۴۸۷ هزار و ۲۷۱ نفر بالای ۱۵ سال و واجد شرایط دریافت کارت هوشمند ملی هستند.

وی خاطرنشان کرد: از کل کارت‌های صادره یک میلیون و ۳۰۹ هزار و ۸۸۳ فقره تحویل داده شده و ۱۷ هزار و ۲۸۳ فقره در دفاتر پیشخوان مانده است.

مدیرکل ثبت احوال گلستان‌ به آمار جمعیتی استان اشاره کرد و با بیان این که از سال ۱۳۳۵ تاکنون ۹ مرحله سرشماری سراسری انجام شده افزود: در اولین سرشماری جمعیت استان ۳۲۰ هزار و ۱۸۱ نفر بود که در آخرین مرحله سرشماری به‌ یک میلیون و ۸۶۸ هزار و ۸۱۹ نفر رسید.

وی اضافه کرد: گلستان با این تعداد جمعیت، ۲.۶ جمعیت کل کشور را در خود جای داده و جمعیت به نسبت جوانی دارد.

وی بیان کرد: بیشترین جمعیت مردان گلستان متعلق به افراد پنج تا ۹ سال با تعداد ۹۹ هزار نفر و بعد از آن افراد ۳۰ تا ۳۴ سال به تعداد ۹۵ هزار نفر است و در بین خانم‌ها رده سنی پنج تا ۹ سال و ۳۵ تا ۳۹ سال به ترتیب با ۹۵ هزار نفر و ۹۴ هزار نفر بیشترین آمار را دارند.

مدیرکل ثبت احوال گلستان‌ گفت: از جمعیت آماری استان براساس اعلام مرکز آمار ایران، بیشترین جمعیت ساکن در استان با تعداد ۵۳۰ هزار نفر متعلق به رده سنی ۳۰ تا ۴۴ سال و کمترین آن در رده سنی بیش از ۶۵ سال با ۱۱۳ هزار نفر است.

وی یادآور شد: از ابتدای فروردین ماه سال جاری تا پایان آبان ماه وقایع ولادت، وفات و ازدواج در استان به ترتیب ۱۹ هزار و ۴۵۱ مورد، ۶ هزار و ۴۵۰ نفر و ۱۰ هزار و ۵۴۶ فقره بوده که به ترتیب ۶.۸، ۳۰ و نیز ۶.۱ درصد به نسبت مشابه سال قبل کاهش داشته و واقعه طلاق با ۲ هزار و ۹۷۳ فقره هیچ تغییری نکرده است.

به گزارش ایرنا، امروز جمعه دوم آبان ماه میز خدمت اداره کل ثبت احوال استان گلستان به مناسبت سوم دی ماه روز ملی ثبت احوال در مصلای نماز جمعه سراسر استان برگزار شد که در این میز خدمت تعویض شناسنامه و کارت ملی صورت می‌گرفت و به سوالات متعدد مراجعه‌کنندگان پاسخ داده می‌شد.

بیش از ۳۰۰ نفر از نمازگزاران به میز خدمت دایر در مصلی مراجعه کردند که حدود ۷۰ نفر درخواست تعویض شناسنامه و ۱۰ نفر نیز درخواست تعویض کارت ملی خود را داشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha