۳ دی ۱۴۰۱، ۱۲:۱۰
کد خبرنگار: 1239
کد خبر: 84978481
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

صنعت نفت آبادان - استقلال تهران/ هدف صعود در جدول

آبادان - ایرنا - تیم‌های فوتبال صنعت‌نفت آبادان و استقلال تهران در دیداری حساس از هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال، روز یکشنبه هفته جاری در ورزشگاه تختی آبادان به مصاف هم می‌روند.

به گزارش ایرنا تیم‌های فوتبال صنعت‌نفت آبادان و استقلال تهران، در دیداری حساس‌ در حالی به مصاف هم می‌روند که ۲ تیم برای صعود در جدول سه امتیاز را هدف گرفته‌اند و تنها به پیروزی در این دیدار دل بسته‌اند.

تیم صنعت‌نفت آبادان هفته گذشته در دیداری سخت برابر میزبان خود نساجی مازندران با ۲ گل پیروز شد تا با روحیه از استقلال میزبانی کند و استقلال نیز در شهرآورد ایران برابر رقیب سنتی خود پرسپولیس به تساوی ۲ بر ۲ رسید تا از رسیدن به صدر جدول باز ماند.

۲ تیم در شرایطی رودرروی هم قرار می‌گیرند که از نظر روحی و روانی شرایط متفاوتی دارند؛ استقلال پس از امتیازهای مهمی که در هفته‌های اخیر از دست داد برای جبران نتایج ضعیف خود به آبادان سفر خواهد کرد تا شانس خود را برای قرار گرفتن در تیم‌های صدر جدول لیگ و کسب سهمیه آسیا افزایش دهد؛ در آن سو نیز صنعت‌نفت در ۱۲ بازی اخیر خود نتوانسته نتایج خوبی برابر حریفان خود کسب کند و خطر سقوط را به لیگ پایین‌تر احساس می‌کند و در این دیدار برای صعود در جدول برابر استقلال به چیزی جز پیروزی فکر نخواهد کرد.

مهمترین خصوصیت بازی استقلال حملات سریعی است که تدارک می‌بیند؛ شاگردان ساپینتو از آغاز بازی در منطقه یک سوم دفاعی با چند پاس سریع و ارسال بلند به کناره‌ها تدارک حمله می‌کند و این یک چالش جدی برای خط دفاعی صنعت‌نفت است که حتی می‌تواند این امر آنها را به دردسر اندازد، به ویژه که خط دفاعی زردپوشان در بازی‌های این فصل نشان داد چه ضعف‌هایی دارد.

ضربات ایستگاهی از دیگر شگردهای استقلال برای رسیدن به گل است؛ آبی‌پوشان در ترکیب خود مهدی قائدی و محمد محبی را دارند که ضربات ایستگاهی را دقیق می‌زنند؛ از سویی ارسلان مطهری و حتی مدافعان این تیم در زدن ضربات سر عملکرد خوبی از خود نشان داده‌اند.

صنعت‌نفت آبادان در این فصل تاکنون فقط در ۲ بازی برابر حریفانش پیروز شده و برابر استقلال برای کسب سومین پیروزی فصل خود با انگیزه چند برابر به میدان خواهد رفت. شاگردان تاوارس که در بازی قبلی نفتی متفاوت از خود به نمایش گذاشتند سه امتیاز این دیدار خانگی حساس را هدف قرار داده‌اند.

دیدارهای صنعت‌نفت آبادان و استقلال همواره دیدارهای جذابی بوده و با توجه به موقعیت ۲ تیم در جدول حساسیت این دیدار بسیار بالا است.

نقطه قوت ۲ تیم به خط میانی و وجود هافبک‌های میانی باتجربه است جایی که نفتی‌ها با بودن عباس بوعذار و حکیم نصاری توانسته میانه میدان را در بیشتر بازی‌های خود در اختیار گیرد؛ در آن سوی میدان استقلال با مهدی مهدی‌پور و روزبه چشمی کمربند میانی خود را محکم کرده هر چند آرش رضاوند هم جلوتر از این بازیکنان وظیفه تغذیه کردن محبی و مطهری را بر عهده دارد.

صنعت‌نفت آبادان با ۲ برد، سه تساوی و هفت باخت و با ۹ امتیاز در رده پانزدهم جدول رده‌بندی رقابت‌های لیگ برتر قرار دارد و به دنبال کسب سومین پیروزی این فصل خود است تا جایگاهش در جدول را بهبود بخشد.

در آن سوی میدان نیز استقلال با ۶ برد، پنج تساوی و یک باخت و با ۲۳ امتیاز در رده سوم جدول رده‌بندی جای گرفته و به دنبال کسب هفتمین پیروزی فصل است تا اختلاف خود با رقیبانش را در بالای جدول کمتر کند.

یک بازیکن تیم فوتبال صنعت‌نفت آبادان در خصوص این دیدار گفت: بازی صنعت نفت و استقلال یکی از سخت‌ترین و حساس‌ترین دیدارهای این فصل ماست و به طور قطع هدف هر ۲ تیم کسب سه امتیاز این بازی است.

محمد طیبی افزود: استقلال تیمی بسیار مقتدر و یک دست است ولی بازی کردن در آبادان برای تمامی تیم‌ها دشوار است و ما برای پیروزی در این دیدار انگیزه خاصی داریم و برای شکست دادن استقلال کوتاهی نخواهیم کرد.

حکیم نصاری دیگر بازیکن تیم فوتبال صنعت‌نفت آبادان نیز گفت: بازی همانقدر که برای استقلال سخت است برای ما نیز سخت خواهد بود زیرا استقلال همیشه تیمی آماده و قابل احترام است.

وی افزود: هر ۲ تیم تاکنون بازی هجومی ارایه داده‌اند؛ صنعت نفت فقط به بازی هجومی فکر می‌کند ولی باید مراقب استقلال بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha