ادامه بارش برف در همدان / رانندگان از سفرهای غیرضرور پرهیز کنند

همدان- ایرنا- مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان گفت: با توجه به تداوم بارش برف تا روز یکشنبه از رانندگان درخواست می شود از تردد و سفرهای غیرضروری پرهیز کنند.

علیمردان طالبی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: طبق گزارش اداره کل هواشناسی همدان، بارش مجدد برف از ساعت ۲۰ امشب شدت می گیرد و می طلبد رانندگان از سفرهای غیرضروری بپرهیزند.

وی اضافه کرد: جاده های همدان جزو مسیرهای کوهستانی و برف گیر محسوب می شود و برای عبور از جاده های این استان همراه داشتن زنجیر چرخ الزامی است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان ادامه داد: همچنین در صورت ضرورت تردد از جاده های این استان، رانندگان باید پیش از حرکت سیستم گرمایشی خودرو، وضعیت لاستیک ها و وضعیت فنی وسیله نقلیه را کنترل کرده و سپس اقدام به مسافرت کنند.

طالبی همچنین بر ضرورت همراه داشتن لباس گرم و جیره خشک از سوی رانندگان تاکید کرد و گفت: ضمن ضرورت رعایت اصول ایمنی از سوی مردم، دستگاه های دولتی عضو در مدیریت بحران از جمله تیم های راهدای، پلیس راه و راهور، هلال احمر، اورژانس، شهرداری ها و دهیاری ها در آماده باش کامل هستند و فرمانداری‌ها نیز مدیریت این بخش ها را بر عهده دارند.

وی از شهروندان خواست از پارک وسیله نقلیه در زیر درختان پوسیده پرهیز کنند چون با ریزش برف و سنگین شدن شاخه ها، احتمال شکستن و سقوط شاخه های درخت بر روی خودرو و بروز خسارت زیاد است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان ادامه داد: تیم های شهرداری نسبت به پاکسازی معابر درون شهری برای تسهیل در تردد خودروها اقدام می کنند که در این راستا از شهروندان انتظار می رود از پارک وسیله نقلیه در حاشیه معابر خودداری کنند.

طالبی گفت: به دنبال ریزش برف تمامی مقاطع تحصیلی در نوبت صبح و بعد از ظهر تعطیل شد و آموزش از راه دور و به صورت مجازی صورت می گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha