۳ دی ۱۴۰۱، ۱۱:۰۸
کد خبرنگار: 1565
کد خبر: 84978631
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کرمان برای ۶ مهمان گلگون آغوش گشود

۳ دی ۱۴۰۱، ۱۱:۰۸
کد خبر: 84978631
کرمان برای ۶ مهمان گلگون آغوش گشود

کرمان - ایرنا - فرودگاه کرمان صبح شنبه متفاوتی را تجربه کرد؛ از مسافران گلگون تا استقبال‌کنندگان پرشماری که با جاری اشک و گونه‌های خیس آمده بودند تا مهمانان تازه رسیده خویش را در آغوش بکشند و این رسم استقبال، دیگرگون بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا در آستانه فرارسیدن شهادت حضرت زهرا(س) پیکر مطهر ۶ شهید گمنام دوران دفاع مقدس از طریق فرودگاه وارد شهر کرمان شد و استقبال کنندگان برخلاف مواقع دیگر که به استقبال مسافرانشان به فرودگاه می روند و در استقبال از دوستان و خانواده لبخند بر لب دارند، امروز به استقبال از مهمانان گمنام خود رفتند اما با چشمانی خیس و صورتی گریان؛ رفتند تا مهمانان تازه رسیده احساس غربت نکنند.

در مراسم استقبال از شهیدان گمنام در کرمان اقشار مختلف مردمی، نیروها و فرماندهان نظامی و انتظامی به همراه مدیران استان در فرودگاه حاضر شدند و پیکر مقدس شهیدان را از فرودگاه تا معراج شهدا واقع در مجموعه پردیسان( در نزدیکی گلزار شهدا) به صورت خودرویی تشییع کردند.

قرار است آیین وداع با پیکر مطهر شهدای گمنام در کرمان همزمان با روز شهادت حضرت زهرا (س) و نیز تجمع فاطمیون ۶ دی با حضور مردم، هیات‌های مذهبی و خانواده شهدا همزمان با آیین تشییع و تدفین شهدا در شهر کرمان برگزار شود.

هفدهم آذرماه جاری پیکر مطهر ۱۱۱ شهید هشت سال سال دفاع مقدس در میان استقبال مردم آبادان و خرمشهر، از طریق آبراه اروندرود وارد کشور شد که سهم استان کرمان برای استقبال و خاکسپاری از این شهیدان ۱۱ شهیدبود.

پیکر برخی از شهیدان از روزهای اخیر در برخی شهرستان های استان وارد شد و پیکر ۶ شهید نیز امروز به شهر کرمان رسید؛ پیکر این ۶ شهید قرار است در شهر کرمان خاکسپاری شود.

روز پنجشنبه هفته گذشته نیز پیکر چهار شهید گمنام در جیرفت، رفسنجان و ۲ شهید نیز در بم و نرماشیر تشییع شد.

قرار است پیکر یک شهید گمنام نیز امروز شهر سیرجان را عطرآگین کند.

طبق گفته مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کرمان، تاکنون بیش از ۲۰۰ درخواست از سوی مردم و مسئولان نقاط مختلف این استان برای حضور و تشییع شهدای گمنام در این مناطق ارائه شده است.

از ابتدای امسال تاکنون یک شهید گمنام در روز شهادت امام علی (ع) در ماه رمضان در کرمان و سه شهید در پایان ماه صفر و هفته دفاع مقدس در تکاب شهداد، فتح‌آباد زرند و کوهپایه تشییع و خاکسپاری شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha